skip to Main Content

سال نو مبارک ، سفارش های کتب فارسی که از تاریخ ۲۶ اسفند ثبت میشوند از تاریخ ۶ فروردین و کتاب های زبان اصلی از ۱۸ فروردین ارسال خواهند شد.

علاقه مندان به ترجمه و تالیف شامل اساتید، دانشجویان ممتاز و فارغ التحصیلان همه ی رشته های علوم پزشکی می توانند با ما همکاری داشته باشند.
همکاری با واحد تالیف و ترجمه به شیوه های مختلف انجام می شود:

پیشنهاد اثر توسط پدیدآورنده

در شرایط عادی پس از دریافت اثر برای بررسی و اعلام نتیجه ی آن حداقل دو الی چهار هفته وقت لازم است تا اثر مورد بررسی و ارزشگذاری قرار گیرد. اگر اثری مورد تایید موسسه قرار گیرد برای عقد قرارداد به یکی از حالت های مختلف اقدام می‏شود. در حال حاضر اولویت سرمایه گذاری ما شامل کتاب های منطبق با سرفصل دروس، منابع درسی، علوم پایه، علوم آزمایشگاهی، ژنتیک و بیوتکنولوژی یا منابع آزمونهای تحصیلات تکمیلی می‏باشد.

پیشنهاد اثر توسط ناشر

در بسیاری از موارد براساس نیازسنجی توسط ناشر کتاب هایی برای تالیف و ترجمه در نظر گرفته می شود که طی قراردادی با پدیدآورندگان و با زمان بندی خاص انجام می شود.
علاقه مندان می توانند با ارسال رزومه خویش و نمونه ای از کار انجام شده (تالیف و ترجمه) به مدیریت نشر اشراقیه، بابازاده اعلام همکاری کنند.

شرایط پذیرش اثر برای نشر و چاپ در نشر اشراقیه و بابازاده  

• مهمترین عوامل در انتخاب یک اثر برای نشر و چاپ شامل موارد زیر است:
نیاز سنجی، مخاطب شناسی (جامعه مورد هدف)، سوابق صاحب اثر، منابع مورد استفاده، رعایت اصول نگارش و ترجمه

شرایط کلی:

– اثر کمتر از ۱۲۰ صفحه نباشد .
– اولویت انتخاب با کتاب های درسی دانشگاهی مطابق سرفصل دروس و منابع آزمون های مختلف است ولی برخی کتاب های غیر درسی نیز شانس انتخاب دارند.
– مدت زمان بررسی اثر حداقل ۲ الی ۴ هفته می باشد. در صورت پذیرش برای همه ی آثار قرارداد منعقد خواهد شد و در صورت عدم انتخاب تمامی مدارک عودت خواهد شد.
نکته : پس از عدم تایید یا پذیرش اثر مدارک تا یک ماه در نزد انتشارات نگهداری می شود و پس از آن موسسه هیچ مسوولیتی قبول نمیکند.

جهت بررسی هر اثر ارسال موارد زیر الزامی است

– فایل Pdf یا Word یا کپی دست نویس  اصل یا کپی کتاب خارجی برای کتاب های ترجمه، پیش گفتار و مقدمه، فهرست کامل، منابع خلاصه سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی . سرفصل دروس برای کتاب های طبق سرفصل توجه ۱ : برای کتاب های یا ترجمه بیش از ۲ سال از تاریخ تالیف آن نباید گذاشته باشد مگر موارد خاص که توسط موسسه بررسی می شود.
توجه ۲ : برای کتاب های تالیفی اصول علمی تالیف باید رعایت شوند و کتاب هایی که به صورت برداشت مستقیم از چند کتاب ترجمه یا تالیفی دیگر باشند پذیرفته نخواهند شد .
توجه ۳ : نگارش کتاب های ترجمه باید به صورت روان و قابل فهم باشد و امانت-داری کامل رعایت شود. علاقه مندان می توانند آثار خوش را بدون حضور مستقیم از طریق پست الکترونیکی نیز جهت بررسی ارسال کنند.

انتشار اثر با سرمایه شخصی (چاپ اثر با سرمایه شخصی پدیدآورندگان، دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی) 

در این حالت انتشار کتاب با سرمایه گذاری دانشگاه، موسسه یا پدیدآورنده صورت می گیرد و پس از انتشار اثر در صورت تمایل سرمایه گذار می تواند بخشی از پخش کتاب را نیز به صورت امانی به موسسه واگذار کند، اما موسسه هیچ تعهدی در قبال فروش نرفتن کتاب بر عهده نمی گیرد.  نکات مورد توجه در این حالت به شرح زیر است:
۱- پیگیری تمام مراحل نشر و چاپ توسط ناشر انجام می شود.
۲- مراحل آماده سازی اثر ممکن است توسط سرمایه گذار یا ناشر انجام شود.
۳- نام و آرم دانشگاه یا موسسه را می‏توان در شناسنامه و پشت جلد کتاب درج کرد,
۴- تمامی امتیازات مادی و معنوی کتاب چاپ شده مربوط به سرمایه گذار خواهد بود,
۵- فایل نهایی توسط سرمایه گذار تایید می شود بنابراین مسوولیت مطالب بر عهده پدیدآورنده یا سرمایه گذار خواهد بود,

ایمیل درخواست همکاری: info@eshraghie.com

Back To Top
preloader