skip to Main Content

معرفی برترین کتاب های اورژانس پزشکی

معرفی کتاب های طب اورژانس - نشر اشراقیه

دریافت فوری کمک پزشکی برای فردی که در شرایط اضطراری قرار داره بسیار مهم هست؛ چون میتونه جان فرد رو نجات بده. عمدتاً پس از رسیدن به اورژانس، موقعیت فرد بلافاصله مورد ارزیابی قرار می گیره تا شرایط اون شخص بررسی و درمان بشه.

به همین دلیل ما قصد داریم تا تو این نوشتار به معرفی سه تا از بهترین کتاب‌های اورژانس پزشکی بپردازیم.

۱. کتاب درسنامه طب اورژانس

درسنامه طب اورژانس

این کتاب یکی از کتاب‌های اصلی در طب اورژانس است که با برای استفاده کارورزان، پزشکان عمومی و سایر افرادی که به نحوی درگیر طبابت در شرایط اورژانسی یا بخش اورژانس هستند، تهیه شده است.

در سال‌های اخیر استفاده از این کتاب در مراکز دانشگاهی و در محیط‌های درمانی بسیار زیاد شده است. در کتاب درسنامه طب اورژانس می‌تونید فصول مربوط به احیای پایه و پیشرفته، دیس‌ریتمی، رویکرد به شوک، درد قفسه سینه، تشنج و مسمومیت با الکل و سونوگرافی در تروما و بسیاری موارد مهم دیگه رو مطالعه کنید.

ویرایش آخر این کتاب بر اساس آخرین تغییرات در رفرنس های اصلی اورژانس مثل کتاب طب اورژانس روزن ,کتاب طب اورژانس هجز و اورژانس پزشکی تینتینالی به روز شده و البته کتابی خلاصه برای آشنایی با همه ی پروسیجر های اورژانس محسوب میشه .

۲. کتاب تشخیص و درمان طب اورژانس

کتاب تشخیص و درمان طب اورژانس

واضحه که در شرایط خاص و اورژانس , تشخیص و درمان صحیح بیمارای بدحال در زمان کوتاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست. جان مریض در حقیقت به تشخیص سریع و اصولی پزشک اورژانس بستگی داره.

کتاب تشخیص و درمان طب اورژانس، بخش اورژانس را «دروازه» ورود به بیمارستان میدونه. به همین دلیل صرف‌نظر از تعداد بالای افراد مراجعه‌کننده باید برای هر بیمار وقت گذاشت؛ زیرا هر بیمار مستحق دریافت بالاترین خدمات از لحظه ورود به بخش اورژانس تا خروج از اونجا هست.

تو کتاب تشخیص و درمان طب اورژانس برای هر وضعیت بالینی از یک روش استاندارد استفاده شده و مطالب کتاب نیز طوری سازمان‌دهی شده که کاربرد اون رو در مراقبت‌های بالینی بیماران خیلی ساده و راحت می کنه. این کتاب طوری طراحی شده که تا‌حد‌امکان قابلیت مطالعه و کاربرد اون رو برای بیمار راحت میکنه.

محتوای کتاب تشخیص و درمان طب اورژانس با‌توجه‌به آخرین روش‌های مربوط به احیای قلبی ریوی نوشته شده و فصل‌های مربوط به اورژانس‌های پزشکی عمومی، جراحی، اطفال، بیماری‌های عفونی و اورژانس‌های سفرهای خارجی در اون اضافه شده.

۳. کتاب EMS | شایع ترین پروسیجر های اورژانس

کتاب شایع ترین پروسیجر اورژانس - ترجمه دکتر امین شمس اختری

پروسیجر ها در اورژانس از یک بخیه ساده گرفته تا توراکوتومی طیف بسیار وسیعی دارند . از آنجایی که در ظرایط اورژلنس انجام سریع و درست آنها عامل عمده اصطراب و استرس کادر پزشکی است مرور سریع روش انجام کار از یک منبع مطمئن بسیار اهمیت دارد . کتاب حاضر به منظور راهنمایی پزشکان و رزیدنت ها و دانشجویان پزشکی که در انجام پروسیجرهای اورژانس فعال هستند نوشته شده . ضمن مطالعه ی هر بخش جزییات کار به ساده ترین صورت ارائه شده و روی نکات مهم تاکید شده است . از مهم ترین بخش های این کتاب میتوان به قسمت مارکرها اشاره کرد که دقیق ترین محل و مناسب ترین محل آناتومیک برای انجام پروسیجر را شرح داده و به تصویر کشیده است .

کتاب اورژانس های پزشکی | در یک نگاه

یافتن تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد یک بیماری در بخش اورژانس بسیار مهم است. در این کتاب یعنی کتاب اورژانس در یک صفحه , مجموعه فوریت های پزشکی با رویکرد صرفه جویی در وقت برای درمان بیماری ارائه شده است ! این کتاب به طور مؤثر برای بازبینی و مطالعه سریع بیمار استفاده می شود ، کتاب اورژانس های پزشکی در یک نگاه برای دانشجویان پزشکی مناسب است. این کتاب خوانندگان را قادر می سازد که اتیولوژی و پاتوفیزیولوژی ، تشخیص افتراقی ، ارائه ، تشخیص ، گزینه های درمانی و استفاده از ۲۵۰ بیماری و اختلال را بررسی کنند. دستیاران پزشک ، پزشکان پرستار و متخصصان مرتبط با بهداشت نیز این کتاب را با ارزش خواهند یافت. این کتاب ترجمه عنوان زبان اصلی In A Page Emergency Medicine میباشد . این کتاب به اندازه جیب ایده آل برای کارورزان ، دانشجویان پزشکی در کارآموزی یا بررسی USMLE است. همچنین برای دانشجویان دستیار پزشک و دانشجویان پرستار تجدید نظر خواهد شد.

Rosen's Emergency Medicine: Concepts and Clinical Practice کتاب طب اورژانس روزن 2022

برای نزدیک به ۴۰ سال، کتاب طب اورژانس روزن برای پزشکان اورژانس، دستیاران پزشکی، و سایر پزشکان اورژانس اطلاعات و دیتای دقیق و معتبری را در دسترس قرار داده است . ویرایش دهم کتاب اورژانس روزن کاملاً به روز شده و دانش آن مبتنی بر شواهد جدید و توصیه‌های خاص از متخصصان بالینی میباشد که در قالبی واضح و دقیق، با نوشتار متمرکز و استفاده گسترده از تصاویر راهنمایی جامع برای شرایط فوریت پزشکی ارائه می‌کند. در این ویرایش مدیریت راه هوایی و مراقبت های ویژه از طریق تشخیص و درمان نیز پوشش داده شده است . تقریباً هر وضعیت اورژانسی، از بسیار پیچیده تا ساده و رایج، در این کتاب به طور کامل گنجانده شده است.


به جز این ۴ کتاب در طب اورژانس، کتاب‌های زیاد دیگه هم وجود داره که در ادامه به معرفی اونها می‌پردازیم:

  • طب اورژانس در یک صفحه
  • رویکرد بالینی به بیماران اورژانس
  • مجموعه ترجمه و تلخیص رفرنس‌های دانشنامه طب اورژانس مباحث منتخب تینتینالی
  • اورژانس‌های پیش بیمارستانی تروما
  • Order اورژانس
  • اورژانس‌های داخلی Classic
  • رویکرد پیش بیمارستانی به بیماران اورژانس
  • اورژانس‌های طبی پیش بیمارستانی پیشرفته
  • مطالعه موردی بیماران داخلی برای فوریت‌های پزشکی
  • اورژانس‌های طبی پیش بیمارستانی میانی
  • اورژانس‌های طبی پیش بیمارستانی پایه
  • اورژانس‌های داخلی همراه با اطلاعات دارویی ایران
  • مجموعه ترجمه و تلخیص دانشنامه طب اورژانس اطفال – ارتوپدی
  • اورژانس‌های پزشکی – طب اورژانس – بر اساس علایم و نشانه‌های اولیه
  • راهنمای ترالی اورژانس
  • مرور سریع بورد طب اورژانس
  • رویکرد پیش بیمارستانی به بیماران اورژانس – سناریو های بالینی رایج در بیماران ترومایی
  • دست‌نامه سونوگرافی اورژانس و مراقبت حیاتی

امیدواریم این مقاله به شما در آشنایی با کتاب‌های طب اورژانس کمک کرده باشه.

سوالات متداول

رفرنس های اصلی برای رشته طب اورژانس چه کتاب هایی هستند ؟

رفرنس اصلی که رزیدنت ها و متخصصین طب اورژانس از اون استفاده میکنند کتاب های طب اورژانس روزن و طب اورژانس هجز است . در کنار این کتاب های , کتاب دستنامه طب اورژانس تینتینالی هم مورد استفاده قرار میگیرد.

چه کتابی در حوزه ی طب اورژانس به عنوان رفرنس اصلی مورد استفاده قرار میگیرد ؟

کتاب درسنامه طب اورژانس که ویرایش جدیدش در سال ۱۴۰۱ چاپ شده برای استفاده کارورزان، پزشکان عمومی و سایر افرادی که به نحوی درگیر طبابت در شرایط اورژانسی یا بخش اورژانس هستند به عنوان رفرنس اصلی معرفی شده.

0 دیدگاه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
preloader