skip to Main Content

سال نو مبارک ، سفارش های کتب فارسی که از تاریخ ۲۶ اسفند ثبت میشوند از تاریخ ۶ فروردین و کتاب های زبان اصلی از ۱۸ فروردین ارسال خواهند شد.

معرفی کتاب‌های پرفروش ژنتیک پزشکی در سال ۱۴۰۱

کتاب‌های پرفروش ژنتیک

کتاب‌های پرفروش ژنتیک | در دنیای امروز که بیماری‌های مختلف انسان‌ها را در بر گرفته‌اند، سلامتی مهم‌ترین نعمت است. بسیاری از این بلاها حتی با داروهای رایج هم درمان نمی‌شوند و برای برطرف کردن آن‌ها باید نقشه ژنوم انسان رسم شده و گسترده‌ترین ابزارها را نیز در اختیار داشت. اما چطور باید نقشه ژنوم را رسم کرد؟

علم ژنتیک یکی از این راه‌هاست که به کمک انسان‌ها آمده تا اجازه ندهد انسان‌ها به‌سادگی جان خود را از دست بدهند. برای مثال بیشتر محققان سرطان معتقدند که مبارزه علیه این بیماری، بزرگ‌ترین مزیت نقشه ژنوم انسانی است.

در این مقاله سعی داریم کتاب‌های پرفروش ژنتیک را خدمت شما معرفی کنیم تا به‌سادگی بهترین منابع را در دسترس داشته باشید و وقتتان بخاطر پیدا کردن منابع معتبر هدر نرود. با ما همراه باشید.

اصول ژنتیک پزشکی امری ۲۰۲۲ | ترجمه دکتر مهرداد هاشمی

در زمینه ژنتیک پزشکی، کتا‌های بسیاری چاپ شده است، اما ژنتیک پزشکی امری چیز دیگریست! این کتاب بخاطر نکات طلایی که دارد به عنوان مرجع علمی برای دانشجویان پزشکی، ژنتیک انسانی و ژنتیک معرفی شده و همه ساله در بسیاری از دانشگاه‌ها تدریس می‌شود؛ شاید به همین دلیل هم باشد که در دسته کتاب‌های پرفروش ژنتیک آمده است. کتاب اصول ژنتیک پزشکی امری ترجمه دکتر مهرداد هاشمی یکی از منابع برتر و معتبر ژنتیک مولکولی می‌‌باشد که مطالب پرتکرار در آزمون‌های ارشد و دکترا را نیز در بر دارد.

موضوع دیگری که در مورد این کتاب نباید فراموش کرد این است که اطلاعات کامل ژنتیک امری با پایه‌ای قوی در ژنتیک بالینی و ژنومیک عملی برای دانشجویان علوم پایه پزشکی و مقاطع بالاتر از آن ارائه می‌شود. ویرایش شانزدهم این کتاب کاملا به روز شده است و شامل سؤالات موردی و چند گزینه ای، خلاصه‌های پایان فصل، واژه‌نامه‌ای گسترده و… است که آن را به یک انتخاب ایده‌آل برای همه دانشجویان مقطع کارشناسی پزشکی تبدیل کرده است.

کتاب‌های پرفروش ژنتیک

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب می‌توانید از طریق این قسمت اقدام کنید.

ژنتیک مولکولی انسانی استراخان

این کتاب دیگاه جامع و موثقی نسبت به جوانب مولکولی وراثت انسان دارد و در چهار بخش فهرست‌بندی شده است.

بخش اول این کتاب شامل اطلاعات مربوط به ژنتیک، ساختار و عملکرد، ابزار ژنتیکی و تکنیک‌های تحلیل مولکولی است.

بخش دوم اطلاعاتی راجع به علم طرح‌های سازماندهی و عواقب مربوط حالت، تغییر و تکامل است.

بخش سوم با پوشش ترسیم ویژگی‌های مندل، شناسایی ژن، آسیب‌شناسی مولکولی، سرطان ژنتیکی و آزمایش ژنتیک، به عمق اختلالات پیچیده ژنتیکی می‌پردازد.

بخش چهارم در مورد قطع حاشیه‌ی چالش‌های تحقیقی ژن هسته‌ای و استعمال دارو، از جمله مطالعه ژن‌های کارکردی، دستکاری ژنتیکی و درمان بیمار بحث می‌کند.

البته لازم به ذکر است که کتاب ژنتیک مولکولی انسانی استراخان شامل دو جلد مختلف می‌باشد که هر دوی این جلدها جزو کتاب‌های پرفروش ژنتیک هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب می‌توانید از طریق این قسمت اقدام کنید.

کلون سازی براون

خب کلون‌سازی هم یکی از آن بحث‌های سنگین ژنتیک است که احتمالا شما هم از آن فراری هستید. اما نگران نباشید. اینجا با معرفی کتاب‌های پرفروش ژنتیک شما می‌توانید کلون‌سازی را به‌راحتی یاد بگیرید. اما پیشنهاد ویژه انتشارات اشراقیه این است که کلون سازی براون را به زبان اصلی نیز ارائه کرده است تا شما با توجه به نیاز خودتان آن را تهیه کنید. اما اگر دانشجوی تازه‌واردی هستید و با مفهوم اصلی کلون سازی آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنم از طریق ویکی‌پدیا مطالب مفیدی راجب این موضوع مطالعه کنید. البته بدانید و آگاه باشید که هیچ چیز جای کتابهای پرفروش ژنتیک پزشکی را نمیگیرد

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب کلون سازی براون به زبان اصلی می‌توانید از طریق این قسمت اقدام کنید.

اما اگر خیلی طرفدار کتاب‌های زبان اصلی نیستید و ترجیح می‌دهید به زبان مادریتان کتاب را مطالعه کنید پس باید کتاب مقدمه‌ای بر کلون سازی ژن و آنالیز DNA را تهیه کنید. اگر تنها به دنبال کتاب‌های پرفروش ژنتیک هستید باید گفت که زبان فارسی آن طرفدار بیشتری دارد.

ژنتیک و زیست فناوری از همان ابتدایی که کشف شدند تاکنون چنان تاثیر شگرفی در زندگی بشریت گذاشته است که به جرات کمتر رشته‌ای وجود دارد که تاثیر مشابهی داشته باشد. انسان با دست‌ورزی ساختار ژنتیکی موجودات توانسته محصولات و موجوداتی را خلق کند که قبلا وجود نداشته است. این توان به‌همراه خلاقیت می‌تواند در ایجاد محیط‌زیست بهتر، داروهای بیشتر و ارزان‌تر، محصولات مقاوم به آفت‌ها و… تاثیر بیشتری هم بگذارد. شما هم با خواندن این کتاب و درک مفاهیم عمیق آن می‌توانید به این مهارت و توانایی برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب می‌توانید از طریق این قسمت اقدام کنید.

خلاصه ژنتیک امری

می‌رسیم به تیر آخر!

بله حتی اگر هیچ کدام از کتاب‌های کتاب‌های پرفروش ژنتیکی بالا را نمی‌خواهید تهیه کنید، خلاصه ژنتیک امری را حتما تهیه کنید. این کتاب شامل مباحثی از جمله اساس سلولی و مولکولی ورات، کروموزوم‌ها و تقسیم سلول، شناخت عامل بیماری‌های تک‌زنی از طریق شناسایی ژن‌های بیماری‌زا، تکنیک‌های آزمایشگاهی برای تشخیص اختلال‌ها، ژنتیک جمعیت ‎و… می‌باشد که همگی در یک کتاب به‌صورت جامع، خلاصه و مفید گرد آمده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب می‌توانید از طریق این قسمت اقدام کنید.

0 دیدگاه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
preloader