skip to Main Content

سال نو مبارک ، سفارش های کتب فارسی که از تاریخ ۲۶ اسفند ثبت میشوند از تاریخ ۶ فروردین و کتاب های زبان اصلی از ۱۸ فروردین ارسال خواهند شد.

آشنایی با رشته ایمونولوژی + معرفی رفرنس‌های اصلی

رشته ایمونولوژی

رشته ایمونولوژی یا همان ایمنی شناسی قدمت زیادی ندارد، اما با طغیانی که کرونا به راه انداخت همه جهان متوجه شدند که ایمنی بدن تا چه حد موضوع مهمی است و نمی‌توان بررسی آن را به افرادی که تخصص کامل ندارند واگذار کرد. اینجا بود که رشته ایمونولوژی قدم پیش گذاشت و با بررسی دقیق سیستم ایمنی و راه‌های درمان، اهمیت خودش را ثابت کرد.

چشم‌انداز شغلی

رشته ایمونولوژی با این اسم پیچیده‌ای که دارد، می‌تواند آینده خوبی را پیش روی شما بگذارد. به‌شرط اینکه واقعا آن را دوست داشته باشید و برای اهداف این رشته تلاش کنید.

ایمونولوژی رشته‌ای است که برای تولید واکسن، مقابله و تشخیص انواع مشکلات سیستم ایمنی و… تلاش می‌کند. اگر فردی در اقوام شما با سرطان دست‌وپنجه نرم کرده، حتما می‌دانید که چقدر سخت است و تا چه میزان همه اطرافیان درگیر این بیماری می‌شوند. شما با تحصیل در رشته ایمونولوژی می‌توانید نوید بخشی برای این خانواده‌ها باشید. چه در تشخیص سریع مشکل و یا شاید با تدوین راهی جدید! 🥰

کار در آزمایشگاه‌ها

مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های سراسر کشور همیشه نیازمند افراد متخصص و خبره‌ای هستند که بتوانند به‌خوبی بیماری‌های عفونی را تشخیص دهند و یا برای درمان و تهیه واکسن تلاش کنند.

اما اگر به زمینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی علاقه دارید باز هم می‌توانید از طریق این رشته قدم بردارید و با انجام آزمایش‌های گوناگون، قدم‌های بزرگی در راه موفقیت خود و کشورتان پیش ببرید. 💪🏻

تدریس در مراکز عالی و آزمایشگاه‌ها

وقتی صحبت از کار و تخصص آزمایشگاهی می‌شود همه می‌دانند که بحث از تدریس معمولی فراتر می‌رود و نیاز به کار عملی و حرفه‌ای می‌باشد. بنابراین فردی که در رشته ایمونولوژی فارغ‌التحصیل می‌شود، بخاطر دوران طلایی که پشت سر گذاشته است، می‌تواند به‌خوبی این کار را بر عهده بگیرد.

معرفی رشته در دانشگاه

برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد ایمنی شناسی شما باید ۲ سال زمان را صرف گذراندن واحدهای درسی کنید؛ البته موضوع پایان‌نامه شما و تحقیقات مربوط به آن باید تا پایان سال اول مشخص شوند. در این مدت شما کلا باید ۳۲ واحد ناقابل را پاس کنید که شامل:

  • ۲۳ واحد دروس الزامی
  • ۲ واحد دروس اختیاری
  • ۷ واحد پایان‌نامه

می‌شود.

شما برای آزمون و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این رشته باید به دروس مختلفی مسلط باشید، از جمله:

شاید با دیدن این درس‌ها کمی گیج شده باشید و نمی‌دانید چطور و از کجا باید آن‌ها را مطالعه کنید! اما نگران نباشید، ما با معرفی بهترین رفرنس‌ها و منابع مطالعاتی به شما کمک می‌کنیم تا بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس

کتاب ایمونولوژی ابوالعباس موفق ترین و پرفروش ترین کتاب ایمونولوژی است . دانشجویان این رشته چه در مقطع لیسانس چه در مقاطع بالاتر همواره ویرایش های جدید این کتاب را تهیه میکنند . این کتاب که توسط دکتر ابول ک. العباس استاد پاتولوژی دانشگاه کالیفرنیا تالیف شده شامل تمامی مباحث ایمونولوژی سلولی و مولکولی و پایه را شامل میشود . این کتاب در ایران توسط اساتید مختلفی ترجمه شده بود . معروف ترین این ترجمه ها از مرحوم دکتر احمد مسعود بود که توسط انتشارات اندیشه رفیع ارائه شده بود .
یکی دیگر از ترجمه های مطرح نیز ترجمه دکتر ماهرو میراحمدیان بود که توسط انتشارات سماط و آرتین طب در دوره های اخیر به چاپ رسیده است . ویرایش ۲۰۲۲ این کتاب نیز توسط گروه های مختلفی ترجمه شده که همه ی این ترجمه ها رو میتونید روی سایت نشر اشراقیه ببینید . توصیه ی ما انتخاب بین یکی از دو ترجمه ی اصلی است . ترجمه فارسی ابوالعباس ۲۰۲۲ ماهرو میر احمدیان یا ترجمه فارسی ابوالعباس ۲۰۲۲ نشر اندیشه رفیع .

کتاب زبان اصلی ابوالعباس هم با کیفیت تمام رنگی و سایز و قطع ارجینال توسط نشر اشراقیه چاپ شده است . برای تهیه ی تمام کتاب های زبان اصلی رشته ایمونولوژی هم میتونید به سایت نشر مراجعه کنید یا با شماره تماس های انتشارات برای سفارششون تماس بگیرید.

ایمونولوژی پایه ابوالعباس

کتاب Basic Immunology ابوالعباس هم یکی از معتبرترین کتاب ها برای دانشجویان رشته ی ایمونولوژیه . البته این کتاب فقط روی مسائل پایه و بیسیک متمرکز شده و از ورود به مباحث سلولی و مولکولی پرهیز کرده . این کتاب به خاطر کم حجم بودن و داشتن محتوای ساده تر و پایه ای تر جزو بهترین انتخاب ها برای دانشجویان علوم پایه است .

کتاب ایمونولوژی پایه ابوالعباس - ترجمه دکتر معدنجی - نشر اشراقیه

ایمونولوژی برای علوم پایه پزشکی ( بهار نقوی )

این کتاب ۲۰۷ صفحه دارد و برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی و داوطلبین شرکت در آزمون علوم پایه کاملا مناسب است. این کتاب به مطالبی مانند سیستم ایمنی، ایمنی تومور، ازدیاد حساسیت‌ها، نقص ایمنی می‌پردازد. شما از طریق این لینک می‌توانید به اطلاعات دقیق کتاب دسترسی پیدا کنید.

رشته ایمونولوژی

QR | خلاصه ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس ۲۰۲۲

داشتن یک کتاب خلاصه و مفید بسیار ضروری است تا بتواند اطلاعات کاملی را در به شما ارائه دهد و به مسائل بی‌اهمیت بپردازد. ما کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس با قیمت مناسبی که دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته باید گفت که از سوالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۸، تعداد ۲۵ سوال، از کتاب ابوالعباس طراحی شده است.

کتاب ایمونولوژی ابوالعباس 2022 اندیشه رفیع

IQB | بانک سوالات ده سالانه ایمونولوژی

شاید بتوان گفت که ضروری‌ترین کتاب برای کلیه دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد ایمونولوژی همین کتاب است. البته این بانک سوال برای دانشجویان دکتری بیولوژی تولید مثل، قارچ‌شناسی، انگل‌شناسی، ویروس‌شناسی، علوم سلولی کاربردی، خون‌شناسی و باکتری‌شناسی نیز کاربردی و مهم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب بانک سوالات ده سالانه ایمونولوژی می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید.

رشته ایمونولوژی

ETC مجموعه سوالات ارشد و دکترا ایمنی شناسی از ۸۱ تا ۹۹

یک بانک سوال دیگر! کتابی ۶۹۰ صفحه‌ای که برای شمایی که دنبال کتاب برای آزمون ارشد و دکتری می‌گردید ضروری است. برای خرید این کتاب می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید.

رشته ایمونولوژی

کتاب‌های بسیار کمیاب دیگری هم هستند که اگر جویای مطالعه آن‌ها باشید می‌توانید از طریق فروشگاه اشراقیه آن‌ها را تهیه کنید. کتا‌هایی که در زمینه بیوشیمی، میکروب‌شناسی و… شما را تا مسیر رسیدن به دانشگاه مورد نظرتان یاری می‌کنند.

رشته ایمونولوژی در ایران بازار کار دارد ؟

بازار کار این رشته نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز مطلوب است , در همه جای کشور مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها نیازمند افراد متخصص و خبره‌ای هستند که در رشته ایمونولوژی تحصیل کرده اند

چه کتاب هایی برای رشته ایمونولوژی مورد استفاده قرار میگیرند ؟

کتاب های تالیفی و ترجمه مختلفی هستند که دانشجوها و اساتید این رشته از آنها استفاده میکنند . کتاب های مثل ایمونولوژی ابوالعباس ۲۰۲۲ ترجمه ماهرو میراحمدیان و ایمونولوژی پایه ابوالعباس دکتر معدنچی , ایمونولوژی هنری دیویدسون ۲۰۲۲ و … از مهم ترین کتاب های این رشته اند .

کتاب های زبان اصلی رشته ایمونولوژی در ایران قابل تهیه هستند ؟

بله , همه ی کتاب های زبان اصلی انگلیسی رشته ایمونولوژی مثل Cellular and Molecular Immunology و Immunology Rich و … توسط انتشارات اشراقیه در داخل کشور با کیفیت ارجینال رنگی چاپ میشوند و قابل تهیه هستند.

0 دیدگاه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
preloader