skip to Main Content

ارزان ترین کشورها برای تحصیل در رشته پزشکی

ارزان ترین کشورها برای تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی

پزشکی در واقع یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در دنیا بوده که می‌توان تاثیرات مثبت آن را در زندگی افراد بخوبی مشاهده کرد. اما یکی از نگرانی‌های اکثر دانشجویانی که علاقمند به ادامه تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور هستند، هزینه‌های بالای آن محسوب می‌شود.

اما با شناختن ارزان ترین کشورها برای تحصیل پزشکی می‌‌توانید بودجه خود را تخمین زده و برای ادامه تحصیل در یکی از آنها آماده شوید. ‌‌‌ما در ادامه مقاله ی نشر اشراقیه قصد داریم شما را با چند نمونه از بهترین کشورها برای تحصیل رشته پزشکی و مهاجرت تحصیلی آشنا کنیم.


ارزان ترین کشورها برای تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی

لیست کشورهای ارزان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

طبق فهرستی که وزارت بهداشت و علوم ارائه داده است، بیش از ۹۰۰ دانشگاه پزشکی در حدود ۶۰ کشور دنیا برای آموزش مورد تایید قرار گرفته است. بدین وسیله شما در هر یک از این دانشگاه‌ها تحصیل کنید می‌توانید در کشور ایران به شغل طبابت مشغول شوید.

 اما باتوجه به اینکه پول کشور ایران در سال‌های اخیر در مقایسه با ارزهای بین‌المللی بسیار بی‌ارزش شده است، هزینه دانشگاه‌های بسیار باکیفیت جهان برای اکثر دانشجویان بسیار بالاست و تعداد اندکی می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. اما جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا کشورهایی نیز وجود دارند که از نظر هزینه بسیار به صرفه و مطلوب هستند. در ادامه لیست ارزان ترین و بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را ذکر خواهیم کرد.

ایتالیا | کشوری با بورسیه تحصیلی پزشکی

تحصیلات پزشکی در کشور ایتالیا بسیار مقرون‌به‌صرفه و ارزان است مخصوصا اگر بتوانید در یکی از دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شوید به شکل بهتری از امتیازات آن بهرمند خواهید شد. علاوه بر هزینه‌های پایین زندگی در این کشور، هزینه تحصیل برای هر سال در آن حدود ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو بوده به همین دلیل کشور ایتالیا را جزو ارزان‌تزین و بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی قرار داده‌اند.

روسیه | مقصدی ارزان برای تحصیل پزشکی

شاید برای شما هم تعجب آور است، اما آیا می‌دانید که تحصیل پزشکی در روسیه ارزانتر از آن است که تصور کنید؟ تحصیل در روسیه نه تنها مقرون‌به‌صرفه است بلکه آموزشی با کیفیت در مقایسه با تحصیل کردن در اروپا ارائه داده است. همچنین دولت روسیه برای دانشجویان بین‌ا‌لمللی که قصد ادامه تحصیل در آن کشور را دارند، ۱۵۰۰۰ فرصت بورسیه اختصاص داده است.

هزینه تحصیل در این کشور ممکن است از ۲۰۰۰ دلار در سال به ۶۰۰۰ هزار دلار برسد اما می‌توانید توسط بهترین اساتید پزشکی آموزش ببینید. همچنین می‌توانید از بهترین امکانات و بیمارستان‌های روسیه بهرمند شدید. کشور روسیه همچنین ارزان ترین کشور برای تحصیل رشته داروسازی و دندانپزشکی نیز محسوب می‌شود.

نام چین نیز جزو لیست ارزان ترین کشور برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور قرار گرفته است. کشور چین یکی از سریعترین کشورهای جهان در رشد اقتصادی بوده، موسسات آموزشی که در آن واقع شده ‌ند، علاوه بر توانایی اقتصادی در حال کسب کردن رتبه و صعود کردن به رتبه بندی‌های جهانی هستند.

 شهریه تحصیل در کشور چین برای یک سال می‌تواند به ۲۶۰۰۰ دلار برسد. در این کشور علاوه بر تحصیل در رشته پزشکی فرصت یادگیری فنون پزشکی باستان و طب سنتی نیز برای دانشجویان فراهم است. چین به دایل داشتن آزمایشگاه‌های مجرب و پیشرفته در حقیقت بهترین کشور برای تحصیل داروسازی نیز شناخته شده است.

طی دهه گذشته، کشور اوکراین توانسته بیشترین دانشجویان بین‌المللی را در خود جذب کند. اگر با وجود دو کشور روسیه و چین هنوز هم به دنبال ارزان ترین کشور برای تحصیل داندانپزشکی و پزشکی هستید، اوکراین گزینه مناسبی برای شماست. این کشور از کیفیت آموزشی بسیار عالی برخوردار بوده و همچنین هزینه‌های زندگی در آن بسیار پایین است. تحصیل در کشور اوکراین در یک سال حدود۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ بوده و نسبت به دیگر کشورها بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

آیا تا کنون فکر کرده‌اید که کدام کشور بیشترین دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی را داراست؟ در پاسخ باید گفت ترکیه از جمله مدعیان این امر است. حدودا ۹۰  دانشگاه پزشکی در ترکیه وجود دارد و بیش از ۱۰ نمونه از آنها در حال آموزش رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی هستند.

 هزینه تحصیل در این کشور در طول یک سال حدود ۲۴۰ تا ۱۵۰۰ دلار در دانشگاه‌های دولتی و همچنین ۱۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار در دانشگاه‌های خصوصی است. همچنین ترکیه ارزان ترین کشور برای تحصیل رشته دندانپزشکی نیز محسوب می‌شود و در این راستا خدمات بسیار عالی به دانشجویان ارائه داده  شده است.

کشور مجارستان نیز یکی از بهترین گزینه‌ها به عنوان ارزان ترین کشور برای تحصیل داروسازی و همچنین دندانپزشکی و پزشکی است. دانشگاه‌های کشور مجارستان علاوه بر دریافت هزینه کم از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند و با تحصیل پزشکی در این کشور می‌توانید به آینده شغلیتان امیدوار باشید. هزینه تحصیل در این کشور برای یک سال کمتر از ۱۶۰۰۰ دلار است. برای آشنایی با ارزان ترین کشورها برای تحصیل پزشکی میتوانید به سایت دانشگاه های مجارستانی مانند دانشگاه پزشکی پچ یا سملوایز مراجعه بفرمایید.

آلمان نیز انتخاب بسیار عالی به عنوان ارزان ترین کشور برای تحصیل پزشکی محسوب می‌شود. دانشکده‌های دولتی که در کشور آلمان وجود دارند هیچ گونه هزینه‌ای برای آموزش دریافت نمی‌کنند. اما افرادی که قصد دارند در دانشگاه‌های خصوصی آلمان تحصیل کنند باید بدانند که هزینه‌ای که برای یک سال باید پرداخت کنند کمتر از ۴۰۰۰ دلار است.

فیلیپین، فرانسه، بلژیک، هلند، قرقیزستان و غیره از دیگر کشورهای ارزان برای تحصیل رشته پزشکی هستند. در این کشورها آموزش‌ها در سطح بالایی از کیفیت به دانشجویان ارائه داده می‌شود.


کدام کشور برای تحصیل رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بهتر است؟

اکنون که با ارزان ترین کشورها برای تحصیل پزشکی آشنا شدید مطمئنا این سوال در ذهنتان به وجود می‌آید که کدام یک از این کشورها از لحاظ هزینه، امکانات و فضای آموزشی برای ادامه تحصیل مناسب‌تر است؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید گفت:

 تحصیل کردن در اروپا در مقایسه با تحصیل پزشکی در کانادا، ایالات متحده و سایر نقاط جهان از مزایای مختلفی برخوردار است اما بدون شک، کانادا، ایالات متحده و انگلستان و حتی اسپانیا مقاصد استثنایی برای تحصیل پزشکی با اعتبار جهانی هستند. اما انتخاب یک کشور برای ادامه تحصیل متناسب با بودجه و شرایط هر دانشجو متفاوت است. همانطور که در مطالب قبلی نیز به آن اشاره کردیم هر یک از این دانشگاه‌ها خصوصیات منحصربه‌فرد خود را دارند. مثلا دانشجوهایی بوده اند که با گرفتن گلدن ویزای اسپانیا اقدام به کسب اقامت اسپانیا کرده اند تا بتوانند در این کشور به رایگان تحصیل کنند.

لذا باید با توجه به شرایطی که دارید، زبانی که آموخته‌اید و همچنین بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید بهترین گزینه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. برای تهیه انواع مختلف کتاب‌های پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی می‌توانید به مجموعه نشر اشراقیه مراجعه فرمایید.

جمع بندی ارزان ترین کشورها برای تحصیل پزشکی

این روزها افراد زیادی به قصد تحصیل، کشور را ترک کرده و به کشورهایی که شرایط تحصیلی مناسب دارند، مهاجرت می‌کنند. به همین منظور ما در این مقاله سعی کردیم بهترین و ارزان ترین کشور برای تحصیل پزشکی را به شما معرفی کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آشنایی بهتر با رفرنس های معتبر پزشکی , و خرید کتاب های پزشکی دانشگاهی میتوانید با مشاوران نشر اشراقیه تماس حاص نمایید

سوالات متداول

بهترین کشور برای تحصیل ارزان در رشته پزشکی کدام کشور است ؟

کشورهایی مثل اوکراین , آلمان , ایتالیا , ترکیه و حتی چین و روسیه جزو مقصد های دانشجویانی هستند که برای تحصیل ارزان پزشکی و دندانپزشکی راهی این کشورها میشوند .

گران ترین کشور از لحاظ هزینه تحصیل پزشکی کدام کشور است ؟

کشورهای آمریکا , کانادا , سوییس , انگلستان , اسپانیا , ژاپن و استرالیا برای هزینه تحصیل , از دانشجوها شهریه های بالایی دریافت میکنند .

بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی چه کشوری است ؟

کشورهای ترکیه , ایتالیا , مجارستان و آلمان جزو معقول ترین مقصد ها به لحاظ هزینه ی تحصیل میباشند.

0 دیدگاه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
preloader