skip to Main Content

کدام ترجمه بیوشیمی هارپر را بخوانیم ؟

کتاب بیوشیمی هارپر

یکی از چالش های دانشجوهای پزشکی و علوم پایه پیدا کردن بهترین ترجمه از عناوین و رفرنس های درسی شون هست . توی این مقاله میخوایم به یکی از این سوال ها جواب بدیم,
کدوم ترجمه از کتاب بیوشیمی پزشکی هارپر رو بخونیم ؟

کتاب بیوشیمی هارپر یکی از منابع معتبر و مشهور در زمینه بیوشیمی می‌باشد که سال‌ها منبع اصلی پژوهشگران و دانشجویان بسیاری بوده است. کتاب بیوشیمی هارپر رفرنس اصلی دانشجوهای پزشکی در ترم های اول پزشکی به عنوان منبع اصلی درس بیوشیمی برای دوره علوم پایه است . از ویژگی‌های اصلی این کتاب می‌توان به پوشش کامل مطالب مختلف، وجود مثال‌های مختلف جهت تفهیم بهتر، داشتن تصاویر و نمودارهای کاربردی، وجود نسخه‌های به‌روز و… اشاره کرد که در ادامه به‌طور مفصل به آن و بررسی بهترین ترجمه فارسی بیوشیمی هارپر می‌پردازیم.

علاوه بر ایران،‌ این کتاب در امتحانات ورودی دوره‌های تخصصی، امتحانات علوم پایه پزشکی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در بسیاری از کشورها به‌عنوان کتاب مرجع معرفی شده است.

بیوشیمی هارپر به درد چه گروهی از دانشجوها میخوره ؟

مطالب کتاب بیوشیمی هارپر برای دانشجوهای دوره علوم پایه پزشکی در دوره دکتری عمومی و حتی دانشجوهای رشته های مرتبط با علوم پزشکی مثل دانشجوهای دوره کارشناسی زیست و بیوشیمی و ایمنی شناسی و علوم آزمایشگاهی قابل استفاده است ، کتاب هارپر کتابی است که هر دانشجوی پزشکی باید به آن تسلط داشته باشد. دکتر هارولد هارپر چاپ اول این کتاب را در دانشکده پزشکی کالیفرنیا در سان‌‌فرانسیسکو منتشر کرد. بااینکه تاکنون بیش‌از ۸۰ سال از چاپ اولین نسخه آن می‌گذرد، اما هنوز که هنوز است این رفرنس یکی از پرکاربردترین رفرنس های بیوشیمی برای دانشجویان است.

کتاب بیوشیمی هارپر که با نام بیوشیمی مصور هارپر (Harper Illustrated Biochemistry ) نیز شهرت یافته است یک کتاب مرجع است که همچنان بر ارتباط نزدیک بیوشیمی با درک بیماری‌ها، آسیب‌شناسی آن‌ها و مباحث بالینی تاکید می‌کند. این کتاب با مطالعات موردی متعدد مختصر، اما مملو از مثال‌های مرتبط پزشکی، بیش از ۶۰۰ تصویر تمام رنگی با کیفیت بالا با پوشش یکپارچه منابع معتبر، داشتن جداول مخصوص، سوالات نقد و بررسی و یک راهنمای معتبر مطالب و بیماری‌ها را به‌گونه‌ای بیان می‌کند که شما بتوانید همراه با خواندن، مطالب را حفظ کنید.

Harper's Illustrated Biochemistry | کتاب بیوشیمی هارپر 2022

یکی از دغدغه های دانشجوهای پزشکی در انتخاب کتاب بیوشیمی هارپر مربوط به فصل های این کتاب است . بهتر است بدونید که کتاب بیوشیمی هارپر ویرایش سال ۲۰۲۳ چندین ترجمه دارد که بعضی از ترجمه ها در دو جلد و بعضی هم در یک جلد ارائه شده اند . البته محتوای این کتاب ها هیچ تفاوتی با هم ندارند و تمام ترجمه ها شامل کلیه مطالب و سرفصل ها هستند . صرفا ناشر بعضی از کتاب ها برای اینکه حمل کتاب برای دانشجوها راحت تر باشد این عناوین را در دو جلد ارائه داده اند. در ادامه میتوانید مباحث و سرفصل های کتاب را به طور کلی ملاحظه کنید

فصل‌های کامل کتاب بیوشیمی هارپر ۲۰۲۳ شامل این موارد می‌شوند:

بخش ۱: ساختارها و عملکرد های پروتئین ها و آنزیم ها

بخش ۲: آنزیم ها: کینتیک ها، مکانیسم، تنظیم و نقش فلزات واسطه

بخش ۳: بیوانرژنتیک

بخش ۴: متابولیسم کربوهیدرات ها

بخش ۵: متابولیسم لیپیدها

بخش ۶: متابولیسم پروتئین ها و اسیدهای آمینه

بخش ۷: ساختار، عملکرد، و همانندسازی ماکرومولکول های اطلاعاتی

بخش۸: بیوشیمی ارتباطات خارج سلولی و داخل سلولی

بخش۹: مباحث ویژه(الف)

بخش۱۰: مباحث ویژه(ب)

بخش۱۱: مباحث ویژه(ج)
در انتهای هر فصل به خلاصه نکات مهم آن پرداخته شده است.

مباحث ویژه فصل ۹ شامل این موارد می‌شوند:

تغذیه هضم و جذب

ریز مغذی ها؛ ویتامین ها و املاح

رادیکال های آزاد و ترکیبات غذایی آنتی اکسیدان

گلیکوپروتئین ها

متابولیسم مواد گرنوبیوتیک

بیوشیمی بالینی

مباحث ویژه بخش ۱۰ شامل این موارد می‌شوند:

نقل و انتقال داخلی و دسته بندی پروتئین ها

ماتریکس خارج سلولی

عضله و اسکلت سلولی

پروتئین های پلاسما و ایمونوگلوبولین ها

سلول های قرمز خون

سلول های سفید خون

مباحث ویژه فصل ۱۱ شامل این موارد می‌شوند:

هموستاز و ترومبوز

سرطان یک مرور کلی

بیوشیمی پیری

شرح حال بیماران از دیدگاه بیوشیمی

مقایسه ترجمه‌های بیوشیمی هارپر ۲۰۲۳

کتاب بیوشیمی هارپر توسط سه انتشارات به چاپ رسیده است . انتشارات اندیشه رفیع , آرتین طب و حیدری . تفاوت این سه ترجمه در گروه مترجمین آنها است . در این مقاله ما قصد داریم بهترین ترجمه بیوشیمی هارپر را معرفی کنیم اما در این جدول هر سه ترجمه را قرار داده ایم تا بتوانید قیمت , نشر و تعداد صفحه ی این کتاب ها را با هم مقایسه کنید

مترجمناشرتعداد صفحهقیمت
دکتر محمد‌نژاد و بختیاریاندیشه رفیع۱۰۰۴۶۸۰.۰۰۰
دکتر نیاورانیآرتین طب۸۵۶۶۷۵.۰۰۰
دکتر اکبر جعفر نژاد , دکتر گیتی خوشدلحیدری۱۰۱۰۹۰۰.۰۰۰

قیمت ها به تومان است | آخرین بروز رسانی قیمت ۱۸ مهر ۱۴۰۲

ترجمه کامل بیوشیمی مصور هارپر ۲۰۲۳ | تک جلدی

یکی از ترجمه‌های مشهور کتاب بیوشیمی هارپر، توسط دکتر بختیاری و محمدنژاد برگردانده شده است و انتشارات اندیشه رفیع مسئولیت چاپ آن را برعهده داشته است. برای تهیه کتاب بیوشیمی هارپر دو جلدی می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید. البته ترجمه‌های دکتر نیاورانی و دکتر محمدنژاد به‌صورت دوجلدی نیز به چاپ رسیده‌اند تا برای افرادی که تمایل به تهیه دو کتاب جداگانه دارند کارشان راحت‌تر باشد. بنابراین برای تهیه کتاب دوجلدی نیاورانی یا محمد‌نژاد می‌توانید از این قسمت تمامی موارد را مشاهده کنید.

کتاب بیوشیمی هارپر

کتاب بیوشیمی هارپر ۲۰۲۳ | ترجمه دکتر نیاورانی

کتاب بیوشیمی هارپر ترجمه فارسی دکتر نیاورانی یکی از کتاب مرجع در زبان فارسی می‌باشد. یکی از مزیت‌های این کتاب تک جلدی بودن آن است. این ترجمه توسط دکتر نیاورانی و با پیش‌گفتار دکتر ناصر ملک نیا توسط انتشارات آرتین طب به چاپ رسیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ترجمه بیوشیمی هارپر می‌توانید از این طریق اقدام کنید.

بیوشیمی هارپر را به زبان اصلی بخوانیم یا فارسی ؟

پیشنهاد کلی ما به تمامی دانشجویان این است که کتاب زبان اصلی را تهیه کنند تا نه‌ تنها بهتر مطالب اصلی را بخوانند، بلکه اگر در ترم‌های آینده نتوانستند ترجمه‌های خوبی پیدا کنند، دچار مشکل نشوند. در عین حال همیشه ترجمه فرآیندی است که با خطا همراه است لذا خواندن متن کتاب به زبان انگلیسی شما را از این خطا دور میکند . ضمنا بهتر است که بدانید زبان مرجع رشته پزشکی انگلیسی است و دیر یا زود محتواهایی که در آینده با آن در دروس خود مواجه میشوید به این زبان است . چه بهتر که از الان برای آن آماده باشید . برای خرید کتاب متن اصلی بیوشیمی هارپر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

اما اگر قصد تهیه فایل پی دی اف بیوشیمی هارپر را دارید یا می‌خواهید بیوشیمی پزشکی هارپر دانلود کنید، ما پیشهاد می‌کنیم آن را از سایت طاقچه تهیه کنید. چرا که نسخه‌های دمو ممکن است مربوط به ویرایش‌های پیشین هارپر باشد و نتوانند نیازهای شما را در فهم مطالب برآورده کنند.

سوالات متداول

بهترین ترجمه فارسی از کتاب بیوشیمی هارپر ؟

بهترین ترجمه این کتاب از دکتر محمدنژاد میباشد که توسط انتشارات اندیشه رفیع در دو نوع تکجلدی و دو جلدی چاپ و ارائه شده است .

جدیدترین ویرایش کتاب بیوشیمی هارپر برای چه سالی است ؟

آخرین ویرایش کتاب بیوشیمی مصور هارپر برای سال ۲۰۲۳ میباشد

کتاب بیوشیمی هارپر رفرنس علوم پایه است یا کتاب بیوشیمی لیپینکات ؟

هر دو این کتاب ها به عنوان رفرنس های آزمون علوم پایه استفاده میشوند

0 دیدگاه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
preloader