skip to Main Content

بهترین کتاب‌های تشخیص افتراقی

قطع و جلد کتاب تشخیص افتراقی چرچیل 2022

وقتی که با علائمی به پزشک مراجعه می‌کنید، معمولاً اونها فرایندی را برای تشخیص بیماری شما آغاز می‌کنند. از اونجایی که بسیاری از این شرایط مختلف با علائم مشابهی وجود دارند، پزشک شما یک تشخیص افتراقی انجام می ده که لیستی از شرایط احتمالی هست که می‌تونه باعث علائم بیماری شما بشه. تشخیص افتراقی تشخیص دقیق بیماری شما نیست، بلکه یک مرحله قبل از تعیین چیزی هست که می‌تونه باعث علائم مریضیتون بشه.

تشخیص افتراقی چه زمانی انجام می‌شود؟

تشخیص افتراقی زمانی اتفاق می‌افته که علائم شما با بیش از یک وضعیت مطابقت داشته باشه و قبل از تشخیص دقیق، آزمایش‌های اضافی لازم باشه. در این مواقع پزشک شروع به مراقبت‌های بهداشتی شما می‌کنه تا آنجایی که می‌تونه درباره علائم شما بهتر بفهمه و در نتیجه تشخیص شما دقیق‌تر بشه. این فرایند با سؤالاتی دررابطه‌با وضعیت شما شروع می شه مثل:

  • شدت علائم شما چقدر هست؟
  • آیا قبلاً این علائم را تجربه کرده‌اید؟
  • آیا متوجه چیزی شده‌اید که ممکن است علائم شما را تحریک کند یا آنها را بدتر یا بهتر کند؟
  • آیا تغییرات اساسی در زندگی خود تجربه کرده‌اید؟
  • چه داروها، ویتامین‌ها و/یا مکمل‌هایی مصرف می‌کنید؟

در آخر، پزشک شما با بررسی فشار خون، ضربان قلب و گوش‌دادن به ریه‌های شما یک معاینه فیزیکی انجام می‌ده. همچنین پزشکتون لیستی از شرایط بالقوه مرتبط با علائم شما را تهیه می کنه. برای تأیید تشخیص، ممکن هست  پزشک آزمایش‌های اضافی رو برای تأیید تشخیص شما ارائه کنه.    

پس از اینکه ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، علائم شما را بررسی می‌کنه، سؤالاتی در مورد سابقه پزشکی شما می‌پرسه و نتایج هر آزمایش رو بررسی می‌کنه. در واقع اونها می تونند دقیقاً علت علائم شما را مشخص کنند. سپس تشخیص نهایی را انجام می‌دهند و در نهایت درمان را توصیه می‌کنند.

برای دیدن ویدیوی مقایسه ی کتاب های تشخیص افتراقی میتونید به کانال یوتیوب نشر اشراقیه مراجعه کنید

بهترین کتاب‌های تشخیص افتراقی چیست؟

تشخیص افتراقی فهرستی از شرایط یا بیماری‌های احتمالی هست که می‌تونه باعث علائم بیماری شما بشه. در بهترین کتاب های تشخیص افتراقی، بر اساس علائم به‌دست‌آمده، سابقه پزشکی، نتایج اولیه آزمایشگاهی و معاینه فیزیکی توضیحاتی داده شده. در ادامه به معرفی ۲ تا از بهترین کتاب‌های تشخیص افتراقی می‌پردازیم:

کتاب تشخیص افتراقی فریدمن

کتاب تشخیص افتراقی فریدمن - ویرایش 1399
کتاب تشخیص افتراقی فریدمن | نشر اشراقیه

پس از ایجاد تشخیص افتراقی، پزشک ممکن است آزمایش‌های اضافی را انجام دهد تا شرایط یا بیماری‌های خاص را رد کند و به تشخیص نهایی برسد. کتاب تشخیص افتراقی فریدمن، به طور قابل‌توجهی با آخرین پیشرفت‌ها در توصیه‌های تشخیص و درمان به‌روزرسانی شده، این کتاب حجم وسیعی از اطلاعات را به شیوه‌ای کاربرپسند و مرتبط از نظر بالینی سازماندهی می‌کنه.

کتاب تشخیص افتراقی فریدمن بسیار کارآمد و شهودی هست و دسترسی سریع به پاسخ‌ها در مورد ۱۰۰۰ بیماری رایج پزشکی از جمله بیماری‌ها و اختلالات، تشخیص‌های افتراقی و آزمایش‌های آزمایشگاهی را فراهم می‌کنه که همه این موارد توسط کارشناسان در زمینه‌های بالینی بررسی شدند.

کتاب تشخیص افتراقی فریدمن دارای ۲۷ موضوع کاملاً جدید از جمله انسفالوپاتی تروماتیک مزمن، نارسایی حاد تنفسی، کارسینوم کیسه صفرا، سندرم تونل رادیال، حفظ باروری در زنان، سرطان لوله فالوپ، سرطان اولیه دیواره قفسه سینه، انسداد روده بزرگ و بسیاری موارد دیگه هست. راهنماهای آموزشی برای بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات در این کتاب گنجانده شده است .

نمونه ی محتوای کتاب تشخیص افتراقی فریدمن

کتاب تشخیص افتراقی چرچیل

کتاب تشخیص افتراقی چرچیل 2022

تشخیص درست یکی از جنبه‌های کلیدی آموزش بالینی برای هر دانشجوی پزشکی ست. کتاب تشخیص افتراقی چرچیل یکی از کتاب‌های پرفروش هست که با اطلاعات زیادی که در مورد علائم افتراقی می‎‌ده به خواننده کمک می‌کنه از یک سیمپتوم به سمت یک تشخیص دقیق حرکت کنه.

در این کتاب در حدود ۱۲۷ مشکل رایج در پزشکی و جراحی را در قالبی ثابت پوشش داده شده. هر موضوع شامل فهرستی از همه علل بالقوه این بیماری هست که رنگی برای نشان‌دادن علل شایع، گاه‌به‌گاه یا نادر رو نشون می‌ده. دو بخش تشخیص افتراقی اختلالات بیوشیمیایی و هماتولوژیکی رو هم در این کتاب پوشش داده می‌شه که در هنگام بررسی نتایج غیرطبیعی، یک بررسی آماده شده رو به خوانندگانش ارائه می‌ده.

کتابتشخیص افتراقی چرچیل توسط انتشارات های اندیشه رفیع و آرتین طب چاپ شده که تفاوت چندانی از لحاظ محتوا و کیفیت ترجمه ندارند . با این حال این کتاب چندان کتاب سختی نیست چون بیشتر اصطلاحاتش کاملا انگلیسی است و برگردان فارسی اونها نا ممکن است . بنابراین ما توصیه میکنیم که کتاب زبان اصلی این کتاب که توسط انتشارات اشراقیه و کادوسه چاپ شده رو مطالعه کنید .

قطع و جلد کتاب تشخیص افتراقی چرچیل 2022

کتاب تشخیص افتراقی چرچیل که به اسم Pocketbook of Differential diagnosis به چاپ رسیده در قطع جیبی چاپ شده . این کتاب رو هم به صورت چهار رنگ و هم دو رنگی میتونید تهیه کنید . با مراجعه به این لینک میتونید جزییات بیشتر از این کتاب مثل تعداد صفحه و نوع جلد و … رو کامل ملاحظه کنید .

این متن شامل یک راهنمای هدفمند برای تحقیقات عمومی و اختصاصی مربوطه است که باید در صورت لزوم انجام بشه.در پایان هر مبحث، کادری نکات مهم یادگیری را برجسته می‌کنه، یا نشانه‌هایی رو که آسیب‌شناسی قابل توجهی رونشان می‌ده که نیاز به اقدام فوری داره رو مشخص می‌کنه. هشتاد عکس رنگی هم از علائم بالینی کلیدی برای کمک به تشخیص درست در این کتاب  وجود داره.

سوالات متداول

برای تشخیص افتراقی چه کتابی مطالعه کنیم ؟

کتاب های زیادی برای تشخیص افتراقی وجود داره اما بین تمام کتاب ها سه کتاب از بقیه بیشتر توصیه میشه : کتاب تشخیض افتراقی فریدمن از نشر اشراقیه , کتاب تشخیص افتراقی چرچیل از انتشارات اندیشه رفیع , کتاب تشخیص‌های شایع پزشکی با رویکرد الگوریتمی که توسط انتشارات تیمورزاده چاپ شده است

کتاب تشخیص افتراقی چرچیل جدید ترجمه هم دارد ؟

بله , ویرایش پنجم کتاب تشخیص افتراقی چرچیل که در سال ۲۰۲۲ چاپ شده است توسط نشر اندیشه رفیع , آرتین طب و تیمورزاده ترجمه و چاپ شده است . با این حال ما توصیه میکنیم که این کتاب را به زبان اصلی مطالعه کنید . کتاب زبان اصلی تشخیص افتراقی چرچیل هم از ترجمه ارزان تر است هم شما را با واژه سازی های فارسی که مفهوم را پیچیده تر میکند درگیر نمیکند.

6 دیدگاه

    1. سلام . علائم بیماری یا همان سیمپتومز تنها توسط بیمار قابل گزارش و اشاره هست ولی به نشانه‌های تخصصی که فقط و فقط توسط پزشک یا تیم درمان تشخیص داده می‌شود ساین (SIGN) اطلاق میشود . پس ساین از طرف درمانگر و سیمپتومز از طرف درمان شونده ابراز میشود

    1. سلام . تشخیص افتراقی یا همون Differential diagnosis) یک متود تشخیص سیستماتیک در پزشکی هست . این متد ها برای تشخیص بیماری استفاده میشه در زمانی که چندین گزینه جایگزین محتمل دیگر وجود دارند . البته این واژه ممکن است در مورد هر یک از این تشخیص‌های احتمالی به کار رود. برای این مورد توصیه میکنیم که به ویکیپدیا مراجعه کنید یا برای تسلط بهتر میتونید یکی از کتاب های تشخیص افتراقی پزشکی رو مطالعه کنید

  1. سلام . من میخوام کتاب باربارا بیتز جیبی رو بخرم ولی بین انگلیسی و فارسیش شک دارم . به نظرتون کتاب زبان اصلی هندبوک باربارا بیتز جیبی رو بخرم میتونم بخونمش؟

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
preloader