skip to Main Content

معرفی ۱۰ تا از بهترین کتابهای روانشناسی

بهترین کتاب‌های روانشناسی

روانشناسی یکی از رشته‌های خوب و شیرین دانشگاهی است که با تسلط بر آن نه‌تنها می‌توانید به دیگران کمک کنید، بلکه نکات بسیاری هم برای بهتر زیستن خودتان می‌آموزید. خیلی از مردمی که می‌خواهند در این دوره و این روزگار گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند و همراه با جامعه پیشرفت کنند، به‌صورت خودخوان کتاب می‌خوانند و به دنبال بهترین کتابهای روانشناسی هستند.

بنابراین در این مقاله قصد داریم بهترین کتابهای روانشناسی را به شما معرفی کنیم تا شما هم چه جویای علم روانشناسی هستید و چه از روی علاقه و به‌صورت خودخوان کتاب‌ها را مطالعه کنید،‌ در کم‌ترین زمان با آن‌ها آشنا شوید.

۱- پارادوکس + برنامه زمانی = درمان راهنمای عملی

مدل کامل روان درمانی PTC را شما می‌توانید در این کتاب مطالعه کنید.

پارادوکس درمانی یک روش معمول درمانی نیست که در کتاب‌های روزمره بتوانید با آن آشنا شوید. در این کتاب مدلی از پارادوکس درمانی معرفی می‌شود که مبانی، مفروضه‌ها و مدل‌های نظری مختلف را نیز در نظمی زیبا کنار هم گرد آورده است.

در کتاب پارادوکس + برنامه زمانی = درمان که مدل کامل درمان اختلال‌های روانشناختی است، شما می‌توانید با برنامه زمانی پارادوکسی، نحوه تجویز تکالیف درمانی، پی‌گیری جلسات درمان، مکانیسم‌های تاثیرگذاری برنامه زمانی پارادوکسی، چگونگی پایان بخشیدن به درمان، بازگشت بیماری، و نقش درمانگر و مراجع در درمان PTC آشنا شوید.

بهترین کتاب‌های روانشناسی

۲- نگاهی تطبیقی به نظریه‌ها در روان شناسی رشد

کتاب نگاهی تطبیقی به نظریه ها در روانشناسی رشد، نوشته رابرت مورای توماس، شیوه‌های سودمند مقایسه نظریه‌ها را خاطر نشان می‌سازد؛ مفاهیم بنیادین بیش از بیست نظریه را توصیف و مجموعه‌ای از مباحث مشترک در بسیاری از نظریه‌ها را تحلیل می‌کند؛ بنابراین به یکی از بهترین کتابهای روانشناسی و ضروری‌ترین‌ها برای دانشجویان تبدیل شده است.

بهترین کتاب‌های روانشناسی

۳- نظریه‌های مشاوره مفاهیم و مهارت‌ها

به جرئت می‌توان گفت که حداقل ماهی یک بار، یک کتاب روانشناسی ترجمه می‌شود؛ اما چطور ما باید کتاب‌های خوب و اصیل را از کتاب‌های که محتوای قابل تاملی ندارند تشخیص بدیم؟ چطور اسیر کتاب‌های زرد نشویم؟

اولین قدم مراجعه به منابع قدرتمندی است که بهترین کتاب‌ها را در اختیار دانشجویان و مردم قرار می‌دهند. شما می‌توانید کتاب نظریه‌های مشاوره مفاهیم و مهارت‌ها را که برای دوره کارشناسی بسیار ضروری است را از طریق سایت اشراقیه تهیه کنید.

این کتاب با تمرکز بر مفاهیم، مهارت‌ها و نظریه‌های هر مبحث، آن‌ها را با تمرین‌ها نیز آغشته می‌کند و سپس کتابی کامل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین کتاب‌های روانشناسی

۴- راهنمای استفاده از نظریه هوش‌های چندگانه در محیط‌های آموزشی

نظریه هوش‌های چندگانه یکی از مسائل مهم در امر روانشناسی است که سوال اصلی به‌کار گیری آسان این نظریه‌ها در امر آموزش است. در کتاب هوش‌های چندگانه ضمن ارائه توضیحاتی مقدماتی درباره این نظریه، مزایای به کارگیری آن در امر آموزش نیز توضیح داده شده است. این کتاب توانسته با ارائه ایده‌ها و فعالیت‌های ساده، توصیف مختصر و مفیدی از نحوه به‌کارگیری این نظریه در فعالیت‌های آموزشی روزمره عرضه کند. نظریه هوش‌های چندگانه یکی از بهترین کتابهای روانشناسی می‌باشد که هر دانشجویی باید مطالعه کند.

۵- راهنمای سنجش و ارزیابی روان شناختی و تدوین گزارش

کتاب سنجش و ارزیابی یک کتاب ۲۳۴ صفحه‌ای نوشته اندرو ام. پومرانتز و کارن گلد فینگر است که برای دانشجویان رشته روانشناسی یک کتاب ضروری است.

۶- نظریه‌ها و آزمون‌ها در روانشناسی خانواده و ازدواج

شاید تا این جا بیشتر کتاب‌ها برای دانشجویان بودند؛ اما این قسمت یکی از بهترین کتابهای روانشناسی معرفی می‌شود که نه‌تنها برای دانشجویان، برای برای زوج‌هایی که به دنبال خوشبختی هستند نیز مفید است.

این کتاب برای اولین بار، به‌جای تمرکز بر نظریه‌های فردگرایانه و مفاهیم و ساخت‌های منفی همچون تعارض، ناسازگاری و آشفتگی‌های زناشویی، طلاق و پیمان شکنی و… با الهام از رویکردهای روانشناسی اجتماعی مثبت‌نگر، نظریه‌ها، مفاهیم و ابزارهای تشخیصی جدید، از قبیل انصاف، گذشت، فداکاری، دیدگاه فهمی، دلبستگی، آمادگی ازدواج، همدلی، نگرش به ازدواج، اخلاق رابطه‌ای، انطباق‌پذیری، رضایت زناشویی، تبادلات زناشویی و سازگاری با طلاق را به زبانی زیبا توضیح داده است.

۷- فرهنگ توصیفی خانواده درمانی سیستمی

این کتاب، یکی از بهترین کتابهای روانشناسی برای دانشجویان و خانواده‌ها، نوشته دکتر باقر ثنائی نویسنده و روانشناس بزرگ ایران است که در ۵۴۴ صفحه به چاپ رسیده است. برای آشنایی بیشتر با زندگی این روانشناس می‌توانید از این قسمت اقدام کنید.

۸- راهنمای علوم اعصاب شناختی

کتاب راهنمای اعصاب شناختی نوشته جیمی وارد یکی از بهترین کتابهای روانشناسی است که مؤلف به‌صورت روشن، آموزنده و جذاب به معرفی علوم‌اعصاب شناختی می‌پردازد. حتی اگر دانشجوی رشته روانشناسی نیستید ولی به این زمینه علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم این کتاب را از دست ندهید.

۹- مشاوره شغلی

کتاب مشاوره شغلی دیگر از آن دسته کتاب‌هاست که از کودک و نوجوان گرفته تا افراد پیر یا میانسال، همه به یک جلد از آن احتیاج دارند. مطالعات ثابت می‌کند زمانی که افراد از ظرفیت‌ها و توانایی‌های حرفه‌ای‌ خود آگاه باشند و بر اساس آن شغلی را انتخاب کنند و از آن در بخش‌های مختلف کار خود بهره بگیرند، شغلشان به رسالتی بزرگ‌تر از محل درآمد تبدیل می‌شود و به این ترتیب هر فردی، به فردی با سلامت اجتماعی بالا تبدیل می‌شود که هم زندگی خوبی خواهد داشت و هم به افراد مختلف جامعه خود کمک می‌کند.

یک کتاب به‌سادگی جزو بهترین کتابهای روانشناسی نمی‌آید! مراحل مختلفی را باید طی کند و درنهایت باید تواند باروری اقتصادی، اجتماعی و یا ذهنی بالایی برای هر فردی که آن را مطالعه می‌کند داشته باشد.

۱۰- درمان اختلالات جنسی

این کتاب نیز یکی دیگر از کتاب‌های رواشناسی مخصوص دانشجویان و یا خانواده‌هاست. اگر با مشکلات و اختلالات جنسی مواجه هستید، کتاب درمان اختلالات جنسی می‌تواند به شما کمک کند؛ چرا که از پاسخ‌های فیزیولوژیک جنسی تا توجه به جنبه‌های اخلاقی در درمان اختلالات را به‌سادگی و روشنی مورد بحث قرار می‌دهد. این کتاب واقعا یکی از بهترین کتابهای روانشناسی است، چرا که جنبه‌های کاربردی آن می‌توانند راهنمای کلیه روان‌شناسان و روان‌پزشکان جهت درمان موفق نیز باشد.

خط پایان

در این مقاله سعی کردیم بهترین کتابهای روانشناسی را به شما معرفی کنیم. اما اگر می‌خواهید با دنیایی از کتاب‌های روانشناسی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت اشراقیه سر بزنید و از دریای بی‌کردان کتاب‌های این مجموعه دیدن نمایید.

0 دیدگاه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
preloader