skip to Main Content

کتاب های رفرنس پزشکی

رفرنس های پزشکی - منابع و کتاب های اصلی رشته پزشکی - نشر اشراقیه

در هر رشته یا حوزه‌ای که مشغول به تحصیل یا فعالیت باشید به‌طور حتم منابعی را به‌عنوان مرجع می‌شناسید که جهت یادآوری و تثبیت موضوعی در موقعیت‌های مختلف به آن‌ها مراجعه خواهید کرد. پزشکی نیز ازجمله حوزه‌هایی است که به دلیل گسترده بودن مطالب و مفاهیم در دسته‌بندی‌های مختلف خود، شامل رفرنس‌های متعدد و مهمی در بخش‌های گوناگون است. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب با معتبرترین و مهم‌ترین کتاب‌های رفرنس پزشکی در زمینه‌هایی همچون: طب داخلی، آزمون USMLE آمریکا، آناتومی، فیزیولوژی، بافت‌شناسی، جنین‌شناسی، زنان، پاتولوژی، جراحی، ژنتیک، بیوشیمی و بیهوشی آشنا شوید.

مهم‌ترین کتاب‌های رفرنس پزشکی

دانشجویان پزشکی باید به این نکته توجه داشته باشند که، کتاب‌هایی که به‌عنوان رفرنس پزشکی تهیه می‌کنند قرار نیست در طول یک شب امتحان، یک ترم یا یک سال خوانده شوند. بسیاری از این منابع قرار است در طول سال‌های تحصیل و حتی در دوران فعالیت پزشکی همراه شما باشند. بنابراین انتخاب کتاب مناسب به‌عنوان رفرنس باید با دقت انجام شود.

کتاب‌های مرجع طب داخلی

کتاب هاریسون نامی آشنا برای تمامی دانشجویان رشته پزشکی است و به‌عنوان جامع‌ترین کتاب آموزشی برای دروس تخصصی دانشجویان در بخش داخلی از دوره انترنشیپ ( پیش کارورزی ) و رزیدنتی ( دستیاری ) به شمار می‌رود.

کتاب هاریسون 2018 - تمام رنگی - 4 جلدی

اگر می‌خواهید به شکل خلاصه و سریع به مطالب کتاب اصول طب داخلی هاریسون دسترسی داشته باشید، می‌توانید کتاب دستنامه هاریسون که با عنوان هندبوک هاریسون نیز شناخته می‌شود را تهیه کنید.

از دیگر رفرنس‌های مهم طب داخلی کتاب اصول طب داخلی سیسیل و گلدمن است که می‌توانید آخرین ویرایش آن، تحت عنوان Goldman-Cecil Medicine را از سایت اشراقیه تهیه کنید.

سیسیل گلدمن - Goldman-Cecil Medicine, 3-Volume Set - 2020

کتاب‌های رفرنس آناتومی

آناتومی از مهم‌ترین درس‌های علوم پایه پزشکی و درسی چالش‌برانگیز برای دانشجویان رشته پزشکی است؛ که کتاب‌های آناتومی گری و آناتومی بالینی اسنل به‌عنوان مهم‌ترین کتاب‌های رفرنس آناتومی شناخته می‌شوند. همچنین برای مطالعه ساختمان سیستم عصبی یعنی نوروآناتومی، کتاب نوروآناتومی بالینی اسنل پیشنهاد می‌شود.

Gray for students 2020 - آناتومی گری سه جلدی
Snell's Clinical Anatomy 2019
Snell's Clinical Neuroanatomy 2019 - نوروآناتومی بالینی اسنل

کتاب‌های اطلس آناتومی اطلاعات ارزشمندی را با جزئیات فراوان از بدن انسان در اختیار دانشجویان پزشکی قرار می‌دهند که دو کتاب اطلس آناتومی نتر و اطلس آناتومی زوبوتا  از بهترین کتاب‌های اطلس آناتومی بدن انسان به شمار می‌روند.

 Atlas of Human Anatomy - 2019 + Video Consult - اطلس آناتومی نتر

کتاب رفرنس فیزیولوژی

سال‌ها است که کتاب فیزیولوژی گایتون، عنوان پرفروش‌ترین کتاب درسی فیزیولوژی پزشکی در جهان را به خود اختصاص داده است. این کتاب مهم‌ترین مرجع فیزیولوژی برای تمامی دانشجویان رشته‌های پزشکی و زیست‌شناسی است؛ همچنین به‌عنوان منابع آزمون‌های کارشناسی ارشد علوم پزشکی و آزمون جامع علوم پایه نیز به شمار می‌رود.  آخرین نسخه این کتاب یعنی چاپ چهاردهم آن را می‌توانید از سایت اشراقیه تهیه کنید.

Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology - 2020 - پیش فروش - کتاب فیزیولوزی چاپ افست تمام رنگی - بهترین کیفیت صحافی و چاپ در ایران کتاب فیزیولوژی پزشکی گایتون 2020

کتاب رفرنس اورولوژی

کتاب اورولوژی کمپبل ۲۰۲۰ با داشتن محتوای عمیق و وسیع خود، از زیربنای علوم پایه تا آخرین تحولات مراقبت‌های پزشکی و جراحی، را شامل می‌شود؛ به‌طوری‌که اگر به دنبال هر اطلاعاتی در زمینه اورولوژی باشید، به‌راحتی می‌توانید در این مرجع پیدا کنید. جدیدترین ویرایش کتاب اورولوژی کمپبل را می‌توانید با بهترین کیفیت چاپ از سایت اشراقیه تهیه کنید.

Campbell-Walsh Urology - 2020 - پیش فروش

کتاب رفرنس بافت‌شناسی

بافت‌شناسی جان کوئیرا یکی از بهترین کتاب‌های درسی شناخته‌شده در جهان در زمینه بافت‌شناسی است که توسط دانشجویان بسیار مورد استقبال قرارگرفته است.

کتاب بافت شناسی جان کوئیرا basic histology Junquiera

کتاب‌های رفرنس جنین‌شناسی

جنین‌شناسی لانگمن مهم‌ترین رفرنس در زمینه جنین‌شناسی است که در دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل و خارج کشور تدریس می‌شود. دانشجویان لیسانس مامایی و دانشجویان پزشکی معمولاً در طول دوره تحصیل خود در درس جنین‌شناسی از کتاب جنین لانگمن بهره می‌برند و به‌نوعی اصلی‌ترین رفرنس جنین‌شناسی در دوره لیسانس و دوره عمومی پزشکی است.

Langman's Medical Embryology - 2019 - جنین شناسی لانگمن

کتاب رفرنس رادیولوژی

بیش از ۲۰ سال است که کتاب رادیولوژی تشخیصی برنت مورد اعتماد رزیدنت‌های رادیولوژی، انترن ها و دانشجویان قرارگرفته است.

Brant Diagnostic radiology - 2018 - رادیولوژی تشخیصی برنت

کتاب‌های رفرنس بیماری‌های کودکان

کتاب مبانی طب کودکان نلسون سال‌ها است که مورداستفاده دانشجویان پزشکی اطفال قرار می‌گیرد؛ همچنین در ایران به‌عنوان رفرنس آزمون‌های دستیاری و پیش کارورزی معرفی‌شده است. 

Nelson Essentials of Pediatrics - 2019 - کودکان نلسون

همچنین کتاب تکست بوک اطفال نلسون ۲۰۲۰ آخرین نسخه از سری کتاب‌های نلسون است که منبعی کامل و جامع برای تشخیص و درمان بیماری‌های کودکان به شمار می‌رود.

کتاب‌های رفرنس بیهوشی

اصول بیهوشی میلر از مهم‌ترین کتاب‌های هوشبری است که از سوی مرکز سنجش پزشکی به‌عنوان مهم‌ترین منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته هوشبری نیز معرفی‌شده‌ است.

Basics of Anesthesia - Miller 2018 - بیهوشی میلر

همچنین تکست اصول بیهوشی میلر تمامی مطالب و دیدگاه‌ها در زمینه بیهوشی از گذشته تا امروز را در خود جای‌داده است و به بررسی اطلاعات روز و موضوعات فنی ، علمی و کلینیکی بیهوشی که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید، پرداخته است.

کتاب بیهوشی میلر 2020 - 4 جلدی افست تمام رنگی

کتاب رفرنس پاتولوژی

کتاب پاتولوژی رابینز ۲۰۱۷ یا آسیب‌شناسی پایه رابینز  دارای متن ساده و روانی است که بررسی اصول آسیب‌شناسی یا پاتولوژی انسان می‌پردازد. سالهاست که این کتاب از منابع مهم آزمون‌های دستیاری و پیش کارورزی است.

خرید کتاب افست پاتولوژی رابینز 2017

کتاب‌های رفرنس بیولوژی

کتاب بیولوژی کمپبل با داشتن بیانی ساده و جذاب و استفاده خلاقانه از تصاویر، یادگیری دانش زیست‌شناسی را سهولت بخشیده و  منبع ارزشمندی برای دانشجویان رشته زیست‌شناسی و داوطلبان المپیاد شیمی به شمار می‌رود. آخرین ویرایش کتاب زیست‌شناسی کمپبل یعنی کتاب بیولوژی کمپل ۲۰۲۱ ویرایش ۱۲ را می‌توانید از سایت اشراقیه تهیه کنید.

خرید کتاب کمپل بیولوژی 2021 - زیست شناسی Campbell
خرید کتاب کمپل بیولوژی ۲۰۲۱ – زیست شناسی Campbell

کتاب‌های رفرنس جراحی

کتاب اصول جراحی لارنس ۲۰۱۹ از رفرنس‌های معتبر درزمینهٔ جراحی به شمار می‌رود که نسخه ۲۰۱۹ آن به‌عنوان منبع آموزش مباحث بالینی جراحی عمومی در آزمون‌های دستیاری تخصصی و پیش کارورزی معرفی‌شده است. همچنین کتاب اصول جراحی شوارتز یکی از قوی‌ترین کتاب‌های جراحی در حوزه‌ی علوم پزشکی است و به‌عنوان کتاب مرجع میان تمام جراحان دنیا مطرح است.

کتاب جراحی لارنس 2019 - General surgery lawrence
خرید کتاب اصلی اصول جراحی شوارتز 2019

کتاب رفرنس قلب

تکست بوک بیماری‌های قلبی برانوالد کامل‌ترین و جدیدترین نسخه کتاب است که به تشریح دقیق بیماری‌های قلبی و عروقی پرداخته است. این کتاب از رفرنس‌های اصلی رشته پزشکی قلب و عروق به شمار می‌رود.

کتاب قلب Braunwalds Heart Disease
Braunwald’s Heart Disease: A Textbook of Cardiovascular Medicine 2018

کتاب رفرنس ژنتیک

کتاب ژنتیک مولکولی انسانی استراخان ۲۰۱۹ با داشتن رویکردی یکپارچه به جنبه‌های مولکولی ژنتیک انسان، ژنومیک و زیست‌شناسی سلولی از رفرنس‌های معتبر و مهم در زمینه ژنتیک به شمار می‌رود.

Strachan Molecular genetics - ژنتیک مولکولی استراخان 2019

کتاب رفرنس بیوشیمی

کتاب بیوشیمی لنینجر یکی از مطرح‌ترین رفرنس‌ها در زمینه بیوشیمی برای رشته‌های پزشکی و علوم پایه است. این کتاب تاکنون ۷ بار تحت ویرایش قرارگرفته و با هر بار ویرایش کیفیت کتاب ازجمله نوشتار صریح، توضیح ساده واکنش‌های پیچیده بیوشیمیایی بهبود پیداکرده است.

خرید Lehninger Principles of Biochemistry - کتاب بیوشیمی لنینجر

علاوه بر این کتاب، رفرنس دیگری در زمینه بیوشیمی که موردتوجه دانشجویان است، کتاب بیوشیمی مصور هارپر است که یکی از منابع بیوشیمی پزشکی و داروسازی به شمار می‌رود. کتاب بیوشیمی هارپر به‌خوبی توانسته است علم بیوشیمی را به شکلی مصور برای دانشجویان به تصویر بکشد.

کتاب بیوشیمی هارپر 2018 Harper's Illustrated Biochemistry - 2018

کتاب‌های رفرنس زنان

در زمینه بیماری‌های زنان و بارداری و زایمان کتاب‌های زیر از رفرنس‌های مهم و معتبر این رشته به شمار می‌روند.

Berek and Novak’s Gynecology – ۲۰۱۹-  زنان و زایمان نواک

غدد درون ریز و نازایی زنان و زایمان – اسپیروف

Speroff's Clinical Gynecologic Endocrinology and Infertility - 2020 -

Te Linde’s Operative Gynecology 2020-  جراحی زنان تلیندز

Te Linde's Operative Gynecology 2020 - جراحی زنان تلیندز - نشر اشراقیه

Williams Obstetrics 2019- بارداری و زایمان ویلیامز

Williams Obstetrics 2019 - بارداری و زایمان ویلیامز

کتاب‌های رفرنس اورژانس

در این زمینه کتاب اورژانس هجز از بهترین رفرنس‌های روش‌های بالینی در فوریت‌های پزشکی و اورژانس به شمار می‌رود.

 کتاب پروسیجرهای های درمانی و تشخیصی اورژانس هجز 2018

کتاب‌های رفرنس میکروب‌شناسی

در زمینه میکروبیولوژی دو کتاب میکروبیولوژی پزشکی مورای ۲۰۲۰ و میکروب‌شناسی جاوتز ۲۰۱۹ را می‌توان به‌عنوان رفرنس‌های مهم در رشته میکروب‌شناسی معرفی کرد.

Medical Microbiology - Murray - 2020
کتاب میکروبیولوژی جاوتز - medical microbiology Jawetz 2029

کتاب رفرنس‌های پزشکی آزمون USMLE آمریکا

آزمون USMLE یا به عبارتی آزمون ورودی دانشگاه‌های پزشکی آمریکا، دارای سه مرحله است که در مرحله اول آن دانشجویان پس از آشنایی با دروس علوم پایه پزشکی مانند آناتومی، فیزیولوژی، ژنتیک، جنین‌شناسی، ایمونولوژی، میکروب‌شناسی، پاتولوژی و تغذیه و غیره، در آزمون شرکت می‌کنند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین کتاب‌های رفرنس step 1 آزمون USMLE اشاره می‌کنیم:

USMLE Step1 lecture Notes 2020 – ۷ Book set  (دوره کامل کاپلان)

سری کتاب آزمون کاپلان USMLE step 1 2020

First Aid for the USMLE Step 1 – ۲۰۲۰

خرید کتاب USMLE step 1 - سال 2020 - گاپلان

کتاب فرست اید خلاصه‌ای از کل مجموعه‌ی آزمون‌های درس‌های دوره اول آزمون USMLE است .

برای درس فیزیولوژی در مرحله اول این آزمون کتاب BRS Physiology به‌عنوان رفرنس معرفی‌شده است.

کتاب فیزیولوژی BRS - لیندا -اشراقیه

کتاب رفرنس پزشکی بالینی

هندبوک آکسفورد پزشکی بالینی ۲۰۱۸ یک راهنمای کامل و مختصر در زمینه‌های اصلی پزشکی است، که در میان دانشجویان پزشکی محبوبیت بسیاری پیداکرده است.

کتاب رفرنس آمادگی آزمون پزشکی کانادا

کتاب تورنتو نوتز یا « یادداشت‌های ضروری پزشکی» ، منبعی کاربردی و مفید است که هم برای آزمون ورودی پزشکی کانادا و هم مرحله دوم آزمون آمریکا برای داوطلبان مناسب خواهد بود.

Essential Med Notes 2020: Comprehensive Medical Reference & Review for USMLE II and تورنتو نوتز 2020 Toronto notes 36th Edition
Essential Med Notes 2020: Comprehensive Medical Reference & Review for USMLE II and MCCQE 36th Edition

دوره کامل کتاب‌های کاپلان شامل چه مطالبی است؟

دوره کامل کتاب‌های کاپلان ۲۰۲۰ که دارای ۷ جلد است، به‌عنوان منبع مرحله اول آزمون USMLE مورداستفاده قرار می‌گیرد و شامل مطالب زیر است:
• آناتومی
• فیزیولوژی
• آسیب‌شناسی
• فارماکولوژی
• بیوشیمی و ژنتیک پزشکی
• آمار حیاتی و علوم اجتماعی
• ایمونولوژی و میکروبیولوژی

کتاب بیوشیمی لنینجر در ویرایش هفتم خود چه تغییراتی کرده است؟

در ویرایش هفتم این کتاب برخی از فصل‌ها دستخوش تغییر شده‌اند؛ همچنین در این ویرایش به دانشجویان پزشکی کمک شده است که با دیدگاه بالینی به علم بیوشیمی نگاه کنند و مکانیسم بیماری‌های بالینی را با استفاده از علم بیوشیمی درک کنند. به‌عنوان‌مثال در این ویرایش از کتاب بیوشیمی لنینجر، توضیحات جدیدی پیرامون بیماری‌های عدم تحمل لاکتوز، سندرم گیلن باره، سیستیک فیبروز و … داده‌شده است.

برای مطالعه کتاب اصول طب داخلی هاریسون به شکل خلاصه چه کتابی تهیه کنیم؟

اگر تمایل دارید به شکل خلاصه و سریع به مطالب کتاب پزشکی هاریسون دسترسی داشته باشید، می‌توانید کتاب هندبوک هاریسون را تهیه کنید. محتوای این کتاب شامل تمام مباحث کتاب اصلی است که به‌صورت خلاصه تهیه ‌شده است.

کتاب‌های رفرنس پزشکی را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه به‌روزترین کتاب‌های رفرنس پزشکی می‌توانید با مراجعه به سایت اشراقیه به منابع و رفرنس‌های متعددی در زمینه پزشکی دسترسی پیداکرده و کتاب موردنظر خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

بهترین رفرنس برای درس پاتولوژی چه کتابی است؟

کتاب پاتولوژی رابینز چندین سال است که به‌عنوان بهترین منبع برای درس آسیب‌شناسی مورداستفاده دانشجویان پزشکی قرار می‌گیرد. برای مطالعه ترجمه فارسی پاتولوژی رابینز می‌توانید کتاب آسیب‌شناسی رابینز – ۲۰۱۸ – پایه اختصاصی ( میر ماه ) را تهیه کنید.

0 دیدگاه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
preloader