skip to Main Content

سال نو مبارک ، سفارش های کتب فارسی که از تاریخ ۲۶ اسفند ثبت میشوند از تاریخ ۶ فروردین و کتاب های زبان اصلی از ۱۸ فروردین ارسال خواهند شد.

کتاب های سال دوم دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی

در دو مقاله قبلی به معرفی کتاب های سال اول دندانپزشکی پرداختیم. کتاب های ترم اول دندانپزشکی و کتاب های ترم دوم دندانپزشکی، در این مقاله قصد داریم کتاب های سال دوم این رشته را مورد بررسی قرار دهیم.

در ابتدا کتاب های ترم سوم و بعد از آن کتاب های ترم چهارم این رشته را در همین مقاله بررسی خواهیم کرد.

برای خرید کتاب های پزشکی معرفی شده در این مقاله ، می توانید به سایت مراجعه کنید و به صورت آنلاین و به راحتی سفارش دهید.

کتاب های ترم سوم دندانپزشکی

در ترم سوم از که در واقع اولین ترم از سال دوم رشته داندانپزشکی اسن دروس تخصصی بیشتری ارائه میشود لذا این ترم عملا از اهمیت خاصی برخوردار است . درس های نظیر ویروس شناسی , جنین شناسی , ژنتیک , فیزیولوژی و ایمنی شناسی از دروس تخصصی ای هستند که در این ترم به دانشجویان رشته دندانپزشکی ارائه میشوند .

فیزیولوژی پزشکی

فیزیولوژی (به انگلیسی: Physiology) یا کاراندام‌شناسی* دانش عملکرد سامانه‌های زنده است و یکی از مهمترین شاخه‌های زیست‌شناسی (بیولوژی) است که به مطالعه اعمال حیاتی موجود زنده، اندام‌ها، بافت‌ها، سلول‌ها و عناصر سلول می‌پردازد. برای درک عمیق اعمال حیاتی، سعی می‌گردد که خواص و روابط بین این اعمال و تغییراتشان در محیط‌های مختلف یا در شرایط گوناگون موجود زنده و با استفاده از روابط علم فیزیک و ریاضی، مورد بررسی قرار گیرد. فیزیولوژی، تکامل و توسعه این اعمال در یک گونه و در یک موجود زنده و همچنین تغییرات و تطابق آنها با شرایط محیطی متغیر را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

برای این درس سه رفرنس معرفی شده است . کتاب های فیزیولوژی پزشکی گایتون , فیزیولوژی برن و لوی , مروری بر فیزیولوژی گانونگ . البته در میان این سه کتاب اکثر دانشجویان کتاب گایتون را مطالعه میکنند .

برای این درس اساتید مختلف جزوات و درسنامه های خلاصه شده ای را به دانشجویان ارائه کرده اند که اکثرا به صورت کتاب های خلاصه به چاپ رسیده است . به خاطر وجود ترجمه های فراوان از این کتاب بالطبع خلاصه های فراوانی هم در بازار فروش کتاب موجود است . ما دو نسخه از این کتاب ها را به شما معرفی میکنیم

چکیده فیزیولوژی گایتون هال ۲۰۱۶

QR خلاصه فیزیولوژی پزشکی گایتون – هال ۲۰۱۶

جنین شناسی پزشکی

بطور کلی جنین شناسی (Embryology) یکی از اصلی ترین دروس علوم پایه در رشته های مرتبط با علوم پزشکی و پیراپزشکی محسوب می گردد که به بررسی نحوه تکامل و تشکیل رویان در دوران بارداری و همچنین ایجاد ناهنجاری های مادرزادی می پردازد. بنابراین یادگیری دقیق و اصولی این علم تاثیر بسیار فراوانی در درک بهتر آناتومی ساختارهای مختلف بدن و همچنین چگونگی ایجاد ناهنجاری های مادرزادی و ناقص الخلقه زایی ها خواهد داشت. در این درس بطور کامل چگونگی تکامل یک انسان از زمان لقاح و تشکیل سلول تخم تا زمان تولد بصورت روز به روز و هفته به هفته همراه با تصاویر واقعی و شماتیک شرح داده شده است.

برای این درس تنها یک رفرنس اعلام شده است که با توسط مترجمین مختلف ترجمه شده است

جنین شناسی پزشکی لانگمن – مهدی زاده ( ۲۰۱۹ )

ویروس شناسی

درسنامه جامع ویروس شناسی پزشکی

میکروب شناسی پزشکی مورای ۲۰۱۶ – جلد ۲ ( ویروس -انگل- قارچ )

ژنتیک پزشکی

علم ژنتیک یکی از شاخه‌های علوم زیستی است. بوسیله قوانین و مفاهیم موجود در این علم می‌توانیم به تشابه یا عدم تشابه دو موجود نسبت به یکدیگر پی ببریم و بدانیم که چطور و چرا چنین تشابه و یا عدم تشابه در داخل یک جامعه گیاهی و یا جامعه جانوری ، بوجود آمده است. علم ژنتیک علم انتقال اطلاعات بیولوژیکی از یک سلول به سلول دیگر ، از والد به نوزاد و بنابراین از یک نسل به نسل بعد است. ژنتیک با چگونگی این انتقالات که مبنای اختلالات و تشابهات موجود در ارگانیسم‌هاست، سروکار دارد. علم ژنتیک در مورد سرشت فیزیکی و شیمیایی این اطلاعات نیز صحبت می‌کند. ک

کتاب های معرفی شده برای این مبحث کتاب های ژنتیک پزشکی امری Emery و ژنتیک پزشکی کانر است . البته به طور کلی این دو کتاب همپوشانی بسیاری دارند برای همین کتاب امری برای بیشترین دانشجویان کارایی بهتری دارد . هم به لحاظ کیفیت ترجمه و هم به لحاظ به روز بودن و خلاصه بودن .

اصول ژنتیک پزشکی امری ۲۰۱۷

خلاصه اصول ژنتیک پزشکی امری – QR

ایمنی شناسی

یکی از شاخه‌های زیست‌پزشکی است که به بررسی انواع واکنش ایمنی جانداران در برابر آنتی‌ژن‌های بیگانه و روند ایجاد مصونیت در برابر عوامل بیماری‌زا می‌پردازد. این علم هم به جنبه‌های فیزیولوژیک پاسخ دفاعی بدن به عوامل بیگانه، و هم به جنبه‌های پاتولوژیک سیستم ایمنی مانند بیماریهای خودایمنی، حساسیت، نقص ایمنی، واکسیناسیون و پیوند اعضاء می‌پردازد .

برای این درس کتاب های متفاوتی از طرف اساتید معرفی میشود اما رفرنس های اصلی این درس در آزمون علوم پایه کتاب ایمونولوژی وجگانی و ایمونولوژی پایه ابوالعباس هستند

کتاب ایمونولوژی پایه ابوالعباس  ( ایمونولوژی پایه ابوالعباس + اصول سرولوژی و ایمونولوژی عملی )

ایمونولوژی برای علوم پایه پزشکی ( بهار نقوی )

دروس ترم چهارم دندانپزشکی

دانشجویان رشته دندانپزشکی در این ترم از دوره ی تحصیل ۶ ساله ی خود با دروسی نظیر : بافت شناسی دهان و دندان , جنین شناسی دهان و دندان , آناتومی دهان و دندان و آسیب شناسی نظری و عملی آشنا خواهند شد .

آناتومی دهان و دندان

برای دروسی نظیر آناتومی باید این نکته را در نظر داشت که دانشجویان در این دوره با آناتومی و مورفولوژی تخصصی دنداانی اشنا خواهند شد . این مطالب همه گی بر پایه ی آناتومی عمومی پایه ای است که در سال اول با آن آشنا شده بودند . لذا توصیه ی ما به دانشجویان این است که حتما از کتاب های مرجع اصلی نظیر آناتومی اسنل و آناتومی گری استفاده کنند تا در این مقطع از یادگیری آناتومی با مشکلل مواجع نشوند .

آناتومی سر و گردن برای دندانپزشکی نتر

آناتومی بالینی اسنل ۲۰۱۹ جلد سوم : سر و گردن ( دکتر شیرازی )

آناتومی گری برای دانشجویان – ۲۰۲۰ – سر و گردن ( دکتر حسن زاده )


آناتومی و مورفولوژی دندان (تئوری،عمومی)

شناخت آناتومی و مورفولوژی دندان (تمام رنگی)

آناتومی و مورفولوژی دندان

بافت شناسی دهان

بافت شناسی دهان و دندان

GPS نکات طلایی پاتولوژی دهان ، فک و صورت (نویل ۲۰۱۶)

آسیب شناسی دهان ودندان

آسیب شناسی یا همان پاتولوژی یکی از اصلی ترین مباحث دندانپزشکی و پزشکی است . رفرنس اصلی این کتاب پاتولوژی دهان نویل است که ویرایش آخر آن در سال ۲۰۱۶ عرضه شده است . از این کتاب چندین ترجمه در بازار است .

اکسیر سبز – خلاصه کتاب پاتولوژی دهان نویل ۲۰۱۶

GPS نکات طلایی پاتولوژی دهان ، فک و صورت (نویل ۲۰۱۶)

چکیده مراجع دندانپزشکی CDR پاتولوژی نویل ۲۰۱۶

امیدواریم که این مقاله برای شما دانشجویان و علاقمندان به رشته دندانپزشکی مفید بوده باشد .
در صورت داشتن هر پیشنهاد یا انتقاد نسبت به دروس و مطالب عنوان شده در مقاله میتوانید با نشر اشراقیه – واحد پشتیبانی آنلاین ارتباط برقرار کرده و ما را از نظراتتان بهره مند سازید .

این مقاله به زودی به روزرسانی خواهد شد تا در صورت تغییر هر رفرنس در طول زمان بتوانیم جدیدترین و بروزترین عناوین را خدمت شما مخاطبین ارائه دهیم .

0 دیدگاه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
preloader