skip to Main Content

سال نو مبارک ، سفارش های کتب فارسی که از تاریخ ۲۶ اسفند ثبت میشوند از تاریخ ۶ فروردین و کتاب های زبان اصلی از ۱۸ فروردین ارسال خواهند شد.

بهترین کتاب های دکتر رضا محمدی

کتاب های دکتر رضا محمدی | مجموعه ضروریات بیوشیمی

ممکن نیست دانشجوی رشته ی علوم پزشکی باشی و اسمی از دکتر رضا محمدی نشنیده باشی . دکتر رضا محمدی یکی از مهم ترین مولف ها و مترجم های رشته های علوم پایه پزشکی به خصوص بیوشیمی و علوم آزمایشگاهیه . دکتر رضا محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامیه و در طول بیست سال گذشته کتاب های مختلفی از خودش به عنوان تالیف و ترجمه ارائه کرده  که مهم ترین اون کتاب ضروریات بیوشیمی بوده که سال ها برای دانشجوهای رشته ی بیوشیمی و علوم آزمایشگاهی به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته . ما توی این مقاله میخوایم مهم ترین کتاب های دکتر رضا محمدی رو به شما معرفی کنیم .

لازمه همین اول مقاله این نکته رو بگیم که ما قرار نیست همه ی کتاب های ایشون رو معرفی کنیم , اگه میخواید همه ی کتاب های دکتر محمدی رو یکجا ببینید باید به بخش فروشگاه نشر اشراقیه مراجعه کنید و در قسمت مولف ها و مترجم ها اسم ایشون رو سرچ کنید . ما تو این مقاله سعی میکنیم مهم ترین و البته کاربردی ترین کتاب های ایشون رو بهتون معرفی کنیم .


کتاب های ضروریات بیوشیمی :

اولین کتاب از دکتر رضا محمدی که اینجا بهتون معرفی میکنیم سری کتاب های ضروریات بیوشیمیه . مجموعه کتاب ضروریات بیوشیمی دکتر محمدی قبلا در یک جلد به چاپ رسیده بود اما از سال ۱۳۹۷ به بعد این کتاب ها به شش جلد تقسیم شد :

مجموعه کتاب های ضروریات بیوشیمی :

مجموعه کتاب های ضروریات بیوشیمی شامل ۶ جلد می باشد ,

ویژگی های مشترک این کتاب ها عبارتند از :

• پیوستگی مطالب در بین فصول مختلف و همچنین بین جلدهای مختلف مجموعه جهت کمک به اجرای یک برنامه آموزشی منظم

• سوالات طبقه بندی شده در پایان هر فصل

• پاسخ های تشریحی جهت کمک بیشتر به درک مطلب

• استفاده از سایه زدن مطالب و سوالات جهت تمایز مطالب ضروری مورد نیاز داوطلبین آزمون های کارشناسی ارشد

• بخش مطالعات بیشتر در پایان هر فصل جهت معرفی منابع مختلف برای مطالعه وسیع تر مطالب

ضروریات بیوشیمی جلد 1 : تکنیک ها و روش های بیوشیمیایی
ضروریات بیوشیمی جلد ۱ : تکنیک ها و روش های بیوشیمیایی

جلد اول مربوط به تکنیک ها و روش های بیوشیمیایی است که بیشتر برای داوطلبین آزمون های دکترای تخصصی بیوشیمی کاربرد دارد.

ضروریات بیوشیمی جلد 2 : ساختمان و فعالیت
ضروریات بیوشیمی
ضروریات بیوشیمی جلد 4 : بیوشیمی اختصاصی
ضروریات بیوشیمی جلد 5 : بیولوژی مولکولی

جلد های دوم تا پنجم به ترتیب مربوط به بیوشیمی ساختمان و فعالیت، بیوشیمی متابولیسم، بیوشیمی اختصاصی و بیولوژی مولکولی هستند که از داوطلبین آزمون های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی بیوشیمی می  توانند از آن ها استفاده کنند.

ضروریات بیوشیمی : چکیده بیوشیمی دکتر رضا محمدی

جلد ششم تحت عنوان چکیده بیوشیمی خلاصه ای از مطالب جلدهای دوم تا پنجم است که برای داوطلبین آزمون های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی مربوط به رشته های غیربیوشیمی و همچنین آزمون علوم پایه پزشکی مناسب می باشد که نمی خواهند زمان زیادی را برای مطالعه بیوشیمی صرف کنند.

ترجمه ی کتاب اصول بیوشیمی لنینجر :

کتاب بیوشیمی لنینجر یکی از مهم ترین منابع دانشجوهای بیوشیمی و البته علوم پایه ست . این کتاب شامل مباحث زیر است که هم برای دانشجویان بیوشیمی و حتی متقاضیان شرکت در آزمون المپیاد زیست نیز قابل استفاده است :

فهرست کتاب بیوشیمی لنینجر :

پایه های بیوشیمی | ساختار و کاتالیز| آب | اسیدهای آمینه، پیتیها و پروتئین ها | ساختار سهبعدی پروتئین ها | عملکرد پروتئین | آنزیم ها | کربوهیدرات ها و گلیکوبیولوژیگ | نوکلئتیدها و اسیدها نوکلیئیک | فناوری های اطلاعات بر پایه | لیپیدها | غشاهای بیلوژیکو انتقال  | پیام رسانی زیستی | ژن ها و کروموزوم | متابولیسم ها | متابولیسم پروتئین | تنظیم بین ژن

کتاب بیوشیمی اصول و کاربرد :

این کتاب دو جلدی شامل مبحث ساختمان و فعالیت و متابولیسم و بیوشیمی اختصاصیه. در مورد جزییات این کتاب هم میتونید روی جلد کتاب کلید کنید و محتواش رو مشاهده کنید . بر عکس بقیه ی کتاب های دکتر محمدی قطع این کتاب رحلیه و چاپش هم سیاه سفیده .

مجموعه کتاب های کار در آزمایشگاه تشخیص طبی :

این سری کتاب ها که خیلی هم پرطرفداره برای آشنایی با موارد عملی و آشنایی دانشجوهای رشته ی علوم آزمایشگاهی با اصول اولیه ی کار در آزمایشگاه تشخیص طبی نوشته شده , البته این کتاب از منابع اصلی رشته ی علوم آزمایشگاهی مثل کتاب هماتولوژی هافبراند و خون شناسی هنری دیویدسون استفاده کرده که تقریبا اکثر دانشجوهای رشته ی علوم آزمایشگاهی اونها رو به عنوان منبع اصلی استفاده میکنن.

کتاب پذیرش : آزمایش ها و کاربرد

پذیرش | آزمایش ها و کاربردها | مجموعه کتاب های کار در آزمایشگاه تشخیص طبی

اولین برخورد بیمارهای مراجعه کننده به آزمایشگاه‌های تشخیص طبی با کارکنان بخش پذیرشه که باید اطلاعات خوبی برای مریض داشته باشند که بتونند با مریض ارتباط خوبی بر قرار کنند و اطلاعات لازم رو به اون بدن .

هدف از تالیف این کتاب ارائه یک کتاب نسبتا جامع در خصوص تست‌های آزمایشگاهی متداول می‌باشد که کارمندان بخش پذیرش می‌توانند براساس آن آموزش لازم را دریافت کنند و با مطالعه آن به اطلاعات خوبی در خصوص آشنایی با آزمایش‌ها، ‌از نظر نام، نوع نمونه مورد نیاز، و شرایط بیمار برای انجام آزمایش برسند.

 کتاب در کل ۹ فصله که سه فصل اولش کاربرد بالینی آزمایش‌ها، تکنیک‌ها و روش‌های آزمایشگاهی به همراه انواع نمونه‌های مورد آزمایش اشاره شده است. توی فصل های ۴ تا ۷ به ترتیب به آزمایش‌های مرتبط با بخش‌های بیوشیمی، ‌هماتولوژی،‌ ایمونولوژی و میکروب‌شناسی پرداخته شده و در فصل های ۸ و ۹ به ترتیب به آزمایش‌های مرتبط با بخش‌های پاتولوژی و ژنتیک پرداخته می‌شود .

خونگیری : اصول و تکنیک

کتاب خون گیری اصول و تکنیک ها مجموعه کتاب‌های کار در آزمایشگاه تشخیص طبی - دکتر رضا محمدی

هدف از کتاب خونگیری، اصول و تکنیک‌ها، ارائه یک کتاب نسبتا جامع در خصوص تکنیک‌های خونگیری به همراه آشنایی با تجهیزات و وسایل این بخش در کنار ارائه دستورالعمل‌های لازم جهت تهیه نمونه مناسب پیشگیری و مدیریت حوادث رخداده می‌باشد که کارمندان بخش خونگیری می‌توانند بر اساس آن آموزش لازم را دریافت کنند و با مطالعه آن به اطلاعات خوبی در خصوص کار در این بخش برسند.

کتاب چکیده مدیریت کیفیت در بیوشیمی

کتاب بیوشیمی و ایمونولوژی

کتاب بیوشیمی و ایمونولوژی | مجموعه کتاب های کار در آزمایشگاه تشخیص طبی تالیف دکتر رضا محمدی نشر آییژ

کتاب بیوشیمی برای پرستار و مامایی :

بیوشیمی پرستاری و مامایی - رضا محمدی- اشراقیه-کتاب-بیوشیمی-آییژ
بیوشیمی پرستاری و مامایی – رضا محمدی

یکی از کتاب های پایه برای دانشجوهای رشته هایی مثل پرستاری و مامایی کتاب آشنایی با بیوشیمی است که به همین اسم ها توسط مولف های مختلف چاپ شده اند . اینجور کتاب ها عموما جزواتی بوده اند که اساتید سر کلاس ارائه میدادند و در طی سال های اخیر به کتاب تبدیل شده اند . اینجور کتاب ها به علت اینکه حجم کمی دارن برای آشنایی دانشجوهای پرستاری و مامایی و رشته های پیراپزشکی با اصول بیوشیمی بسیار کاربرد دارن .


توی کتاب بیوشیمی پرستاری و مامایی  مولف روی مواردی مثل آموزش اساس شیمیایی فعالیت‌های سلولی، بافتی و نهایتا موجودات زنده تاکید کرده . یاد گرفتن این مطالب به دانشجوها کمک میکنه تا درک بهتری از بقیه ی درس ها مثل فیزیولوژی و فارماکولوژی داشته باشن .به علاوه با مطالعه ی این مباحث عملا دانشجو شناخت مناسبی روی فرآیندهای بیوشیمیایی بدن میتونه داشته باشه که برای درک اساس ایجاد بیماری‌ها و نحوه تشخیص بیماری‌ها و درمانشون بسیار مهمه.

کتاب های بیوشیمی برای دانشجویان رشته بیولوژی :

بیوشیمی برای دانشجویان رشته بیولوژی - جلد 1 ( ساختمان عملکرد )
بیوشیمی برای دانشجویان رشته بیولوژی – جلد ۱ ( ساختمان و عملکرد )

کتاب بیوشیمی برای دانشجویان رشتۀ بیولوژی ، تألیف دکتر رضا محمدی جلد اول به بررسی ساختمان و عملکرد بیومولکول ها و ماکرومولکول ها که شامل اسیدهای آمینه، پروتئین ها، آنزیم ها، ویتامین ها، کربوهیدرات ها و نوکلئوتیدها پرداخته است. وجود واژه های کلیدی و سؤالات چهارگزینه ای و سؤالات تشریحی کاربردی به همراه پاسخ های مربوطه در انتهای هر فصل و واژه نامه های توصیفی برای شرح کلمات، از ویژگی های این کتاب است

بیوشیمی برای دانشجویان رشته بیولوژی - جلد 2 ( متابولیسم )
بیوشیمی برای دانشجویان رشته بیولوژی – جلد ۲ ( متابولیسم )

کتاب بیوشیمی برای دانشجویان رشته بیولوژی ، مؤلف دکتر رضا محمدی جلد دوم گام مهمی برای فراگیری مطالب مرتبط با متابولیسم می باشد. وجود واژه های کلیدی و سؤالات چهارگزینه ای وسؤالات تشریحی کاربردی به همراه پاسخ های مربوطه در انتهای هر فصل و واژه نامه توصیفی برای شرح کلمات ، از ویژگی های این کتاب است.

مجموعه کتاب های علوم آزمایشگاهی :

سری کتاب های علوم آزمایشگاهی برای دانشجویان رشته ی علوم آزمایشگاهی

در سال های اخیر همونطور که علوم مختلف پیشرفت های چشمگیری داشتن , رشته های حوزه علوم آزمایشگاهی به خصوص آزمایشگاه تشخیص طبی تغییرات و پیشرفت های بسیاری داشتن , به طور مثال هر ساله تست ها و تکنیک های آزمایشگاهی جدیدی به مجموعه آزمایش های تشخیصی اضافه شده . یکی از مهم ترین روش ها برای به روز بودن دانشجوها و پرسنل شاغل در بخش هایی مثل آزمایشگاه اینه که این افراد با به روز ترین تکنیک ها و کیت های جدید آشنا باشند .

توی مجموعه کتاب های علوم آزمایشگاهی ِ دکتر محمدی , سعی شده که برای دانشجوهای این رشته و کسایی که در آزمایشگاه ها شاغل هستن بهترین مجموعه از تکنیک ها و استاندارد ترین فرآیند های تشخیصی ارائه داده بشه

کتاب های این سری شامل :

  • شیمی
  • بیوشیمی عمومی
  • بیوشیمی بالینی : تئوری ۱
  • بیوشیمی بالینی : تئوری ۲
  • هورمون شناسی
  • مدیریت کیفیت در بیوشیمی

2 دیدگاه

  1. کتاب های دکتر رضا محمدی دکترای علوم آزمایشگاهی و متخصص بیوشیمی بالینی عالی هستند. البته کتاب های دکتر جواد محمدنژاد که متخصص بیوشیمی بالینی و فلوشیپ علوم آزمایشگاهی هستند نیز بسیار عالی و پرفروش بوده و مورد توجه دانشجویان هستند بخصوص کتاب های هنری دیویدسون. برای این دو استاد بزرگوار آرزوی موفقیت دارم.

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top