skip to Main Content

معرفی ۵ کتاب دیکشنری و ترمینولوژی پزشکی

معرفی 5 کتاب ترمینولوژی پزشکی

ترمینولوژی پزشکی مبحث بسیار مهمی در پزشکی است و اگر از همان ابتدا رفرنس‌های درستی را انتخاب نکنید مطمئنا در آینده دچار مشکل می‌شوید. در این مقاله ما سعی می‌کنیم بهترین کتاب‌های ترمینولوژی و دیکشنری پزشکی را به شما معرفی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. بیایید بحث را اینگونه شروع کنیم.

ترمینولوژی پزشکی چیست؟

ترمینولوژی پزشکی یا همان دیکشنری پزشکی به معنای مطالعه واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی در یک حوزه خاص است. هر حوزه و دانش تخصصی، ترمینولوژی یا اصطلاح‌شناسی مخصوص به خود را دارد. برای مثال منظور از ترمینولوژی پزشکی مجموعه واژه‌ها و اصطلاحات اختصاصی علم پزشکی است و یا واژه‌های عمومی که در علم پزشکی، معنای تخصصی پیدا می‌کنند.

ترمینولوژی پزشکی کوهن

مقدمه‌ی این کتاب با توضیحی درمورد کلمات و بدن آغاز شده و سپس بحث بدن به میان می‌آید. ساختار کلی کتاب نیز مروری بر بیماری‌ها و درمان آن‌هاست و در فصل‌های بعد سیستم‌های جداگانه بدن را تعریف و اصطلاحات مربوط به هر قسمت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از بخش‌های مهم این کتاب درمان بیماری‌ها و اصطلاحات و تعریف‌های A و P است که بسیاری از دانشجویان تنها به همین دلیل کتاب Medical Terminology Cohen 2020  ترمینولوژی پزشکی کوهن را تهیه می‌کنند. برای تهیه کتاب کوهن می‌توانید از این قسمت اقدام کنید.

معرفی کتاب‌های دیکشنری و ترمینولوژی پزشکی

ترمینولوژی کوهن (همراه با راهنما) Medical Terminology 2021

این کتاب، کتابی مناسب همه دانشجویان علوم پزشکی است؛ چرا که تمامی واحد‌های درسی یک دانشجوی پزشکی را در خود جای داده است. بنابراین تسلط بر ترمینولوژی پزشکی و درک این دانش را در طول تحصیل برای دانشجویان بسیار ساده خواهد کرد.

اما اگر قصد مهاجرت و یا تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای دیگر را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب را تهیه و مطالعه کنید. چرا که یکی از بخش‌های مهم آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های معتبر کانادا، اروپا و… می‌باشد. برای تهیه کتاب معرفی‌شده، می‌توانید از این قسمت وارد شوید.

دایره المعارف پزشکی موزبی ۲۰۲۲ Mosby’s Medical Dictionary 11th Edition

فرهنگ لغت پزشکی موزبی، نسخه یازدهم شامل بیش از ۵۶۰۰۰ تعریف معتبر به‌همراه ۲۴۵۰ تصویر است که این عدد دو برابر تعداد تصاویر موجود در سایر فرهنگ لغت‌های پزشکی می‌باشد. خلاصه که با این مرجع جامع، اصطلاحات پیچیده پزشکی را به بهترین شکل درک کنید!

در کنار این تعداد کلمه، اطلاعات در مورد پاتوفیزیولوژی، درمان و مداخلات و مراقبت های پرستاری، بیش از ۲۴۵۰ عکس رنگی و طراحی خطی شرایط پیچیده و مفاهیم انتزاعی، اطلس رنگی آناتومی انسان شامل نقاشی‌هایی با برچسب واضح برای مرجع آسان A&P، سازماندهی مناسب الفبایی برای یافتن اصطلاحات و تعاریف کلیدی نیز از ویژگی‌های این کتاب می‌باشد.

ضمیمه‌های این کتاب اطلاعات بسیار مفیدی درباره مقادیر آزمایشگاهی، فارماکولوژی و محاسبات بالینی، NIC و NOC، استانداردهای کنترل عفونت و موارد دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد که حتما در طول مراقبت‌های بهداشتی شما مورد استفاده قرار گیرند. برای تهیه کتاب معرفی‌شده، می‌توانید از این قسمت وارد شوید.

معرفی کتاب‌های دیکشنری و ترمینولوژی پزشکی

فرهنگ دندانپزشکی موزبی ۲۰۱۹ Mosby’s Dental Dictionary 4th Edition

اما اگر دنبال یک کتاب ترمینولوژی دندان پزشکی هستید، بهترین گزینه استفاده از فرهنگ دندانپزشکی موزبی است. این کتاب یک منبع ضروری دندانپزشکیست که فراتر از آموزش عمل می‌کند. Mosby’s Dental Dictionary، نسخه چهارم، مرجع ضروری و جیبی تمام زمینه‌های دندانپزشکیست که هم برای دانشجویان و هم برای پزشکان طراحی شده است. این نسخه جدید بیش از ۱۰۰۰۰ اصطلاح در زمینه‌های پویای دندانپزشکی از جمله مواد، تصویربرداری، جراحی، ارتودنسی، کنترل درد و موارد دیگر تعریف می‌کند.

در سراسر متن کتاب بیش از ۳۰۰ تصویر نوآوری‌ها، تحقیقات، فناوری و محصولات جدید را مشاهده می‌کنید که پیوست‌های گسترده دسترسی سریع به اطلاعاتی را که هر روز استفاده می‌کنید، فراهم می‌کند. همچنین این کتاب حاوی بیش از ۵۰۰۰ تلفظ صوتی، ۵۰۰ تصویر، ویدیو و انیمیشن اضافی برای کمک به توضیح مفاهیم کلیدی است.
از دیگر ویژگی‌های این کتاب می‌توان به سایز کوچک و جیبی،‌ ضمائم عملی (به‌صورت چاپی و آنلاین)، ساختارهای دهانی بالینی، کدهای رنگی بیهوشی، ایمپلنت‌ها، اصطلاحات مربوط به حوزه‌های پویا دندانپزشکی، جراحی، ارتودنسی، کنترل درد و… اشاره کرد.

در قسمت‌های دیگر این دیکشنری می‌توانید عکس‌هایی از جدیدترین تجهیزات، تکنیک‌های بالینی و تصاویر مدرن را مشاهده کنید تا برای درک بهتر مفاهیم کلیدی، بهترین ابزار را در اختیار داشته باشید. برای تهیه فرهنگ دندانپزشکی موزبی می‌توانید از این قسمت اقدام کنید.

معرفی کتاب‌های دیکشنری و ترمینولوژی پزشکی

فرهنگ پزشکی دورلند انگلیسی به فارسی به همراه CD

فرهنگ پزشکی دورلند نوشته دکتر حمید نام آور شامل دندانپزشکی جراحی کودکان، پزشکی عمومی داروسازی، جدول شرایین استخوان‌ها، عناصر شیمیایی عضلات اعصاب، جنین وریدها اوزان و… می‌باشد. این کتاب با تکیه بر جامع‌ترین و کاربردی‌ترین مفاهیم ترمینولوژی پزشکی نوشته شده است و شامل ۱۲۰۰۰۰ تعریفی و ۱۵۰۰ تصویر است که درک مفاهیم را برایتان راحت‌تر می‌کند. برای تهیه کتاب مذکور می‌توانید از این قسمت اقدام کنید.

برای تهیه نسخه جیبی این کتاب می‌توانید از این قسمت اقدام کنید.

معرفی کتاب‌های دیکشنری و ترمینولوژی پزشکی

سوالات متداول :

بهترین کتاب برای آشنایی با واژگان تخصصی پزشکی چیست ؟

برای شناخت بهتر واژه ها میتوانید به کتاب دیکشنری پزشکی دورلند مراجعه کنید .

ترمینولوژی پزشکی کوهن چطور کتابی است ؟

رفرنس اصلی دانشجویان علوم پایه پزشکی برای آشنایی با اختصارات و اصطلاحات پزشکی و همچنین تمرین یادگیری زبان علوم پزشکی کتاب medical terminology Cohen میباشد . کتاب راهنمای تمرین های ترمینولوژی کوهن هم به دانشجویان کمک میکند تا با معادل های فارسی واژه ها آشنا شوند.

0 دیدگاه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top