skip to Main Content

سال نو مبارک ، سفارش های کتب فارسی که از تاریخ ۲۶ اسفند ثبت میشوند از تاریخ ۶ فروردین و کتاب های زبان اصلی از ۱۸ فروردین ارسال خواهند شد.

کتاب های رشته داروسازی

کتاب های رشته داروسازی

کتاب های رشته داروسازی | اگرچه در گذشته تخصص داروسازی با دانش و مهارتی که امروزه در ایران و سایر کشورهای جهان وجود دارد، تفاوت داشت، اما داروشناسی و ساخت دوا در تاریخ بشر دارای قدمتی طولانی است و در طب سنتی نقش مهمی داشته است. طب گیاهی و دارویی قدیمی ایران حاصل قرن‌ها مطالعه و تجربه بسیاری از طبیبان و دانشمندان ایرانی و میراث گران‌بهای دانشمندانی، همچون بوعلی سینا بوده است.

و اما سرآغاز ساخت و تهیه دارو در ایران به‌صورت شیمیایی و به شکلی که دارو در لابراتوار ساخته شود را می‌توان از مدرسه دارالفنون دانست. اگر از علاقه‌مندان رشته داروسازی هستید با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب با رشته داروسازی و گرایش‌های تخصصی داروسازی و مهم‌ترین کتاب‌های این رشته آشنا شوید. در ادامه کتاب های رشته داروسازی نیز به شما معرفی خواهند شد .

آشنایی با رشته داروسازی + کتاب های رشته داروسازی

رشته داروسازی یکی از رشته‌های پرطرفدار علوم پزشکی است که بسیاری از شرکت‌کنندگان کنکور علوم تجربی باهدف قبولی در این رشته برای کنکور تلاش می‌کنند. اما خوب است که علاقه‌مندان به رشته داروسازی با شناخت کافی وارد این رشته شده و از نیازمندی‌ها و مهارت‌های لازم برای داشتن آینده‌ای موفق در این رشته، آگاه باشند.

همان‌طور که از نام این رشته مشخص است، تعامل دانشجوی رشته داروسازی با داروهاست. مطالعه داروها از جهات مختلف همچون شیمی داروها، مکانیسم اثر، مصرف بالینی، سمیت و کاهش بحران‌های بیماری‌زا ازجمله مواردی هستند که در رشته داروسازی به آن‌ها پرداخته می‌شود.

یک متخصص داروساز ضمن کشف و شناسایی مواد مؤثر برای مقابله با بیماری‌ها، آن‌ها را به شکل قابل‌مصرف مانند قرص، کپسول و … تبدیل می‌کند. البته علاوه بر حوزه دارو، متخصصین داروسازی از مهارت تولید لوازم بهداشتی و آرایشی نیز برخوردار هستند.

تحصیل در رشته داروسازی

طول دوره تحصیل در رشته داروسازی ۵ الی ۶ سال است که این دوره تحت عنوان دکتری عمومی داروسازی شناخته می‌شود. درس‌های این رشته همچون رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی از دو بخش علوم پایه و تخصصی تشکیل می‌شود و دانشجویان بعد از پشت سر گذاشتن واحدهای درسی پایه، باید در آزمون علوم پایه شرکت کنند.

 دانشجویان پس از قبولی در آزمون علوم پایه داروسازی وارد مرحله بعد، یعنی آموختن دروس اصلی و تخصصی رشته داروسازی می‌شوند. آزمون پیش کارورزی که هرساله دو بار برگزار می‌شود، امتحان دیگری است که دانشجویان داروسازی در دوره فراگیری دروس تخصصی باید در آن شرکت کرده تا با قبولی در آن مجوز ورود به دوره کارورزی خود را کسب نمایند.

گذراندن دوره طرح نیروی انسانی که به مدت ۲ سال زمان می‌برد، آخرین مرحله در دوره دکتری عمومی داروسازی برای دانشجویان این رشته است که پس‌ازآن بر اساس تمایل خود می‌توانند در آزمون دکترای تخصصی داروسازی شرکت کنند. کتاب های بسیاری در این زمینه وجود دارد که میتوانید برای تهیه ی کتاب های رشته داروسازی از نشر اشراقیه اقدام بفرمایید

گرایش‌های تخصصی رشته داروسازی

فارغ‌التحصیلان مقطع دکترای عمومی رشته داروسازی، در صورت علاقه‌مندی به ادامه تحصیل و دریافت مدرک دکترای تخصصی می‌توانند در آزمون دوره تخصصی شرکت کرده و در گرایش موردنظر خود تحصیل کنند. تحصیل در این دوره ۳ الی ۴ سال زمان می‌برد و بخش عمده آن مربوط به پایان‌نامه است. داشتن معدل کل بالای ۱۵ از شروط شرکت در آزمون دکتری تخصصی داروسازی است.

گرایش‌های تخصصی رشته داروسازی به شرح زیر است:

  • شیمی دارویی       
  • داروسازی بالینی
  • داروشناسی
  • سم‌شناسی
  • کنترل دارو
  • فارماسیوتیکس
  • بیوتکنولوژی دارویی
  • نانو فناوری دارویی
  • اقتصاد و مدیریت دارو         
  • فارماکوگنوزی
  • داروسازی هسته‌ای یا رادیوفارماسی

همچنین گزینه دیگری برای ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان دکتری عمومی داروسازی وجود دارد، به این شکل که می‌توانند در رشته‌های علوم پایه پزشکی مانند: بیوشیمی، ‌انگل‌شناسی پزشکی، میکرب‌شناسی پزشکی، فیزیولوژی، آمار حیاتی، تغذیه، ایمونولوژی، ویروس‌شناسی و ژنتیک ادامه تحصیل دهند.

مهارت های لازم برای رشته داروسازی

یکی از مهم‌ترین ملزومات تحصیل در رشته داروسازی،توانمند بودن درزمینهٔ  تحقیق و پژوهش  است؛ زیرا شناسایی و کشف داروهای جدید نیازمند تلاش و پشتکار در تحقیق و جستجو است. 

برخورداری از تسلط و دانش قوی درزمینهٔ علوم پایه مانند شیمی، فیزیک و فیزیولوژی و همچنین زبان انگلیسی از نیازمندی‌های تحصیل در رشته داروسازی است.

زمینه فعالیت و بازار کار رشته داروسازی

رشته داروسازی از بازار کار نسبتاً بالایی برخوردار است و فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند درزمینه‌های مختلفی فعالیت داشته باشند. برخی از زمینه‌های فعالیت رشته داروسازی به شرح زیر است:

  • کارخانه‌های آرایشی و بهداشتی
  • صنایع داروسازی
  • درمان و آموزش پزشکی
  • امور اجرایی (در داروخانه بیمارستانی و شهری به‌عنوان مسئول فنی)
  • فعالیت‌های تحقیقاتی در کارخانه‌های داروسازی

کتاب‌های اصلی رشته داروسازی | کتاب های رشته داروسازی

دانشجویان رشته داروسازی می‌توانند از طریق سایت اشراقیه، منابع و کتاب‌های اصلی رشته داروسازی را تهیه کنند. در ادامه برخی از کتاب های رشته داروسازی را معرفی می‌کنیم. برای خرید مستقیم کتاب های داروسازی بدون هیچ واسطه ای روی لینک زیر کلیک کنید و به هزاران کتاب داروسازی که توسط کتابفروشی اشراقیه ارائه میشود دسترسی داشته باشید

فروشگاه تخصصی کتاب های داروسازی اشراقیه

فارماکولوژی پایه و بالینی کاتزونگ

جدیدترین ویرایش از کتاب فارماکولوژی کاتزونگ ۲۰۲۱ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به چاپ رسیده است که میتوانید این کتاب را از طریق نشر اشراقیه تهیه بفرمایید .

Katzung Basic and Clinical Pharmacology | 15th Edition | فارماکولوژی بالینی کاتزونگ ۲۰۲۱
کتاب فارماکولوژی پایه و بالینی کاتزونگ ۲۰۲۱ | دو جلدی

خلاصه و آزمون های فارماکولوژی کاتزونگ – ترور

Dipiro – Pharmacotherapy Handbook – هندبوک فارماکوتراپی دیپیرو

Dipiro - Pharmacotherapy Handbook 11th Edition | هندبوک فارماکوتراپی دیپیرو 2021

دارو درمانی مبتنی بر شواهد

دارودرمانی مبتنی بر شـواهد - جلد اول - زنان - اطمینان - نشر اشراقیه

درسنامه جامع درمان شناسی | ویرایش سوم ۱۴۰۲

جلد کتاب درسنامه جامع درمان شناسی دکتر غلامی ویرایش سوم 1402

درسنامه جامع داروسازی ( جهت آمادگی آزمون جامع داروسازی )

درسنامه جامع داروسازی ( جهت آمادگی آزمون جامع داروسازی )

راهنمای بالینی تجویز و مصرف منطقی داروهای بدون نسخه

راهنمای بالینی تجویز و مصرف منطقی داروهای بدون نسخه

کتاب راهنمای جامع کار در داروخانه

کتاب راهنمای جامع کار در  داروخانه | خیراله غلامی

دیدگاه

  1. با عرض سلام وادب .من دارای مدرک ارشد زبان انگلیسی هستم دارای رتبه دوم دردوره کارشناسی ومعدل بالای ۱۶ ودرفوق بالای ۱۷ دارای شش مدرک بین المللی جهت برگزیده شدن مقالت از دانشگاه شهید بهشتی شرکت درجشنواره مولفین کتب درسی داور جشنواره ی خوارزمی کسب مقام کشوری درمسابقات مقالات وکتابخوانی دارای مقام اول تا سوم درچهل مسابقه درحیطه های مختلف چاپ مقالات پژوهشی که دو عدد از انها فعلا در ژورنال vission به چاپ رسیده است گذراندن دوره اقدام پژوهی کسب مقام درمسابقات درس پژوهی زبان انگلیسی وهنر پژوهشگر برتر نوشتن مقاله درمورداسیب های اجتماعی هوشمندیار بسیجی فعال چاپ دوکتاب سهمیه پنج درصد و…بزرگواران با این تفاسیر که عضو استعدادهای درخشان محسوب میشوم ایا میتوانم در رشته داروسازی بدون کنکور ثبت نام نمایم تمامی این مدارک مستدل می باشد ولی هرچه به دنبال چگونگی ارسال انها به سازمان سنجش اطلاعی نداشت استدعا میکنم با پذیرش من وادامه تحصیل در رشته داروسازی موافقت بفرمایید چون در رشته زبان چیزی برای ارتقا بیشتر نمی بینم وهمیشه دراین درس قوی بودم پوزش مرا بپذیرید که دسترسی به تلفن ثابت ندارم مرحمت بفرمایید با پیامک پاسخ مرا بدهید .با تشکر

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
preloader