skip to Main Content

سال نو مبارک ، سفارش های کتب فارسی که از تاریخ ۲۶ اسفند ثبت میشوند از تاریخ ۶ فروردین و کتاب های زبان اصلی از ۱۸ فروردین ارسال خواهند شد.

هومیوپاتی چیست ؟ ( معرفی ۱۳ کتاب درباره هومیوپاتی )

هومیوپاتی چیست ؟ - کتاب های پر فروش هومیوپاتی

پشت هر ابداع و اخترایی، داستانی نهفته است. از افتادن سیب روی سر نیوتون گرفته تا الو گفتن‌های روزمره پشت تلفن! اصلا با تعریف کردن داستان، هر مقاله‌ای، چه علمی چه تاریخی و… رنگ و بویی تازه می‌گیرد. پس بیایید از اول شروع کنیم و داستان دکتر ساموئل فردریش هانمان، همان کسی که پایه‌های ابتدایی علم هومیوپاتی را بنیان نهاد، تعریف کنیم.

نقش اول قصه ما پزشک متخصصی بود که مثل تمامی همکارانش روزانه بر روی بهبود بیماران کار می‌کرد؛ اما موضوعی که او را از دیگران متمایز کرد، ناامیدی از فرضیه و تئوری‌های بی‌بنیانی بود که مردم را درمان نمی‌کرد، تنها مدتی آن‌ها را سرگرم می‌کرد تا تسلیم مرگ شوند!

بنابراین طبابت را رها و سعی کرد در خانه با مطالعه کتاب‌های بزرگ دیگر کشورها، راه‌های بهتری را برای درمان پیدا کند. او با کار روی کتاب خلاصه‌ای از عملکرد‌های عوامل درمانگر تصمیم گرفت که عصاره‌ی پوست درخت سینکونا یا همان به اسم امروزی گنه گنه را روزی دو بار دم کرده و نوش جان کند! البته زندگی‌نامه دقیق این بزرگوار را می‌توانید از طریق ویکی پدیا مطالعه کنید.

با نوشیدن این دمنوش متوجه کرختی بدنش، تپش قلب، نبض ضعیف و دیگر علائمی شد که امروزه تحت عنوان عوارض واکسن می‌شناسیم!

او بعد از دادن این نوشیدنی به سایر اعضای خانواده‌اش، اساسی‌ترین قدم را در راه هومیوپاتی برداشت.

داروها تنها با آن نیرویی که می‌توانند بیماری را ایجاد کنند، می‌توانند بیماری را درمان کنند.

برای آشنایی بیشتر با این موضوع می‌توانید کتاب هامیوپاتی چیست؟ را مطالعه کنید که شامل اطلاعات بسیار کاربردی در این زمینه می‌باشد. این کتاب نه‌تنها برای دانشجویان این رشته، بلکه برای افرادی که قصد مطالعه عمومی در این زمنیه را دارند نیز مناسب است.

هومیوپاتی

طب و روش درمانی هومیوپاتی بااینکه قدمتی ۲۰۰ ساله دارد، اما به‌تازگی وارد ایران شده است و برخی هنوز آن را باور نکرده‌اند! ولی من امید دارم که این روش می‌تواند در آینده جایگزین بسیاری از روش‌های درمانی سخت و هزینه‌بر شود. حتی می‌تواند برخی از بیماری‌هایی که امروزه بدون علاج هستند را درمان کند.

هومیوپاتی چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

طب هومیوپاتی تقریبا مثل واکسن عمل می‌کند. همانطور که متخصصان ایمنی‌شناسی سعی می‌کنند هر روزه واکسن‌های بهتری برای نجات جان انسان‌ها تولید کنند، متخصصان هامیوپاتی هم سعی می‌کنند با تقویت سیستم‌های ایمنی، هورمونی، عصبی و مکانیسم‌های فیزیولوژیک، بدن انسان را در شرایط ایده‌ال نگه دارند.

طب هامیوپاتی در بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. تنها درصد موفقیتش در هر بیماری متفاوت است که احتمال این موضوع وجود دارد در آینده و با پیشرفت علم پزشکی، بتوانند هومیوپاتی را درمانی برای همه بیماری‌ها بدانند.

مثلا در حال حاضر این طب برای مشکلاتی مانند سردرد، سینوزیت، حساسیت‌هاى فصلى، مشکلات تیروئید، مشکلات قلبى و ریوى به‌خصوص آسم، کیست‌هاى سینه، مشکلات زنان و زایمان مانند نازایى و دیرزایى فیبروم‌هاى رحمى، کیست‌هاى تخمدان و اختلالات پریود، ناراحتى‌هاى گوارشى، دردهاى معده و ورم معده، سنگ کلیه، ناراحتى و مشکلات ادرارى، اختلالات جنسى مثل سردمزاجى یا میل جنسى بیش از حد و… درصد موفقیت بسیار بالا و در بیماری‌هایی مانند انواع سرطان، M.S  و ایدز درصد موفقیت پائین‌تر است.

یکی دیگر از مواردی که هامیوپاتی پیشرفت فراوانی در آن داشته آسیب‌های ورزشی و درمان این نوع دردها می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با این موارد می‌توانید کتاب آسیب‌ های ورزشی، درمان هومیوپاتی و درمان رایج را مطالعه کنید.

آیا درمان با هومیوپاتی محدودیت هم دارد؟

هر علمی، هرچقدر هم به‌روز و قدرتمند باشد، باز هم محدودیت‌هایی دارد. هومیوپاتی هم از این قاعده مستثنی نیست.

  • اولین محدودیت هامیوپاتی این است که در مواجه با دردهایی که باید سریعا درمان شوند پاسخگوی ۱۰۰ درصدی نیست. مثلا شما آپاندیس دارید و باید حتما ظرف ۲۴ ساعت تحت عمل جراحی قرار بگیرید. اگر دارویی صحیح و متناسب با بدن شما انتخاب شود، خب دیگر شما نیازی به عمل جراحی ندارید، اما اگر این دارو درست تجویز نشود، حتما شما باید تحت عمل قرار بگیرید و زمان را از دست ندهید.
  • مورد بعدی مواجه با شکستگی‌هاست... هومیوپاتی دارویی دارد که بتواند جوش خوردن استخوان‌ها را تسریع کند، اما قبل از آن حتما باید استخوان جا بیفتد و گچ‌گیری شود.
  • محدودیت دیگر استرس و دیگر ضعف‌های بدنی است. داروهای هامیوپاتی باید با استراحت و آرامش همراه باشند، در غیر اینصورت نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید!

آیا داروهای هامیوپاتی حساست‌زا هستند؟

داروهای هامیوپاتی نه‌تنها حساسیت‌زا نیستند بلکه برای بانوان باردار و نوزادان هم تجویز می‌شوند. این داروها در حدود ۱۰ به توان ۳۰ بار رقیق می‌شوند و در تمام این سال‌ها که مورد استفاده قرار گرفته‌اند عوارضی نداشتند. حتی در کشورهای اروپایی این داروها در دوز کم، یکی از پرمصرف‌ترین داروها برای بانوان باردار است. حتی کتاب مخصوصی تحت عنوان هومیوپاتی برای کودکان نیز منتشر شده که با رفرنس‌های علمی می‌تواند برای شمایی که فرزند کوچکی دارید مناسب باشد.

البته اگر می‌دانید که به داروهایی خاص حساسیت دارید و یا فردی هستید که عموما در مواجه با مواد مختلف، عکس‌العمل‌های مختلفی می‌بینید، پس برای درمان با این روش هم بهتر است به متخصص مراجعه کنید.

طول دوره درمان با هومیوپاتی چقدر است؟

اول از همه بگوییم که این سوال اصلا جواب مشخصی ندارد!

بسته به شرایط بیمار و بیماری، کاملا متفاوت است.

اگر بیماری ارثی باشد و فرد در معرض بیماری‌های دیگری هم باشد، درمان هم طولانی‌تر می‌شود. یا اگر بیمار از انسولین و یا داروهای فشار خون و… استفاده کند هم مجبور است مدت زمان بیشتری را به انتظار بهبودی بنشیند.

اما طبق تجربیات، اگر سن بیمار کم باشد درمان کوتاه‌تر می‌شود. به‌طور کلی هر دارویی و هر بدنی ممکن است نتایج متفاوتی بدهند! پس به‌نظرم خیلی دنبال مدت زمان درمان نباشید و سعی کنید تمرکزتان را روی انرژی و قوایتان بگذارید.

برای درمان از طریق هومیوپاتی باید از چه داروهایی استفاده کرد؟

داروهای این روش درمانی عموما یا از دل طبیعت هستند (حدود ۷۰ درصد) و یا از دل معادن!  تقریبا ۴۰۰۰ نوع داروی هامیوپاتی  وجود دارد که برای استفاده از برخی می‌توانید همان گیاه را به‌صورت مستقیم استفاده کنید و برای استفاده از برخی دیگر حتما باید فرآیند‌هایی روی آن انجام شود. خلاصه نمی‌توانید با تکیه به اینترنت و سرچ ساده، داروی مورد نظرتان را پیدا کنید. بلکه باید نزد متخصصان این زمینه بروید و یا کتاب‌های مناسب را مطالعه کنید.

هومیوپاتی چه فرقی با تلقین و یا هیپنوتیزم دارد؟

اگر دیدگاهتان راجب علم هامیوپاتی اینگونه است که اصلا راضی نیستم!

هومیوپاتی علمی کاملا شناخته شده است که نه‌تنها پزشکان، بلکه در علم دامپزشکی و گیاه‌پزشکی نیز کاربرد دارد. حتی افرادی که بخواهند در این زمینه تحصیل کنند حتما باید مدرک پزشکی داشته باشند.

اصلا ذهنتان را این سمت نبرید. شاید در جهان سوم پشت سر هر چیز جدیدی حرف درست کنند، اما این یک علم کاملا شناخته شده است که می‌تواند شما را با کم‌ترین هزینه و سختی، به بهبودی برساند. اما اگر باز هم شک دارید و می‌خواهید از این قضیه مطمئن شوید، پس پیشنهاد می‌کنم کتاب روح هامیوپاتی را مطالعه بفرمایید. این کتاب، جهت معرفی شیوه درمانی نه چندان جدید هومیوپاتی توسط راجان سانکران نوشته شده و شامل مجموعه تجریبات راجان است که با زبان ساده نوشته شده و شامل درمان، سیر تحول بیمارى و… است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کتاب می‌توانید از این قسمت اقدام نمایید.

اما شاید برایتان سوال شود که اصلا تلقین کردن و ایمان داشتن تاثیری هم در درمان دارد؟

باید بگوییم که خیر! سال‌هاست که دامپزشکان نیز از این روش برای درمان حیوانات استفاده می‌کنند و نتیجه گرفته‌اند، بدون اینکه آن حیوانات ایمان خاصی داشته باشند.

هامیوپاتی روشی کاملا علمی است.

پس با این تفاسیر هومیوپاتی راه درمانی برای حیوانات نیز دارد؟

بله؛ دارد! این حوزه درمانی راهی برای نجات و درمان همه موجودات زنده است. از حیوانات گرفته تا انسان‌ها و… پس اگر در این زمینه مطالعه می‌کنید و یا قصد کمک به درمان حیوانات دارید از کتاب هومیوپاتی برای حیوانات (شرح و تصویر شصت داروی متداول) غافل نشوید.

این کتاب با تصاویر رنگی منتشر شده و نشان می‌دهد که هامیوپاتی شیوه‌ای است که بدون عوارض جانبی، برای درمان و پیشگیری بیماری همه موجودات زنده به‌کار می‌رود.

در نقاط مختلف جهان از هومیوپاتی برای درمان حیوانات به‌طور گسترده استفاده می‌شود؛ پس چرا ما ایرانیان از آن غافل باشیم؟ این کتاب به معرفی داروی متداول هامیوپاتی و شناخت بیماری‌ها، شخصیت‌ها و نشانه‌های مربوط به بیمارهای حیوانات پرداخته است. البته مطالب آن برای بسیاری از حیوانات مناسب است، از دام و طیور گرفته تا اسب‌های مسابقه!

آیا بدون تخصص هم می‌توان وارد رشته هومیوپاتی شد؟

متاسفانه یا خوشبختانه باید بگوییم خیر!

شاید در گذشته با شرکت در دوره‌های خصوصی و غیررسمی می‌شد در این رشته تحصیل کرد و بعد هم وارد حوزه درمان شد؛ اما امروزه دیگر باید این فکر را از سرتان بیرون کنید. چرا که دیگر دوره‌های رسمی هامیوپاتی برپا شده‌اند و تنها افرادی می‌توانند در این رشته به طبابت بپردازند که پزشک باشند و دوره دو ساله هامیوپاتی را گذرانده باشند.

حالا کتاب‌های این رشته به درد چه کسانی می‌خورد؟

مخاطبان اصلی این رشته قطعا دانشجویانی هستند که می‌خواهند درس هومیوپاتی را مطالعه کنند، اما بعد از آن نوبت به کسانی می‌رسد که با راه‌های خوددرمانی قصد معالجه دردهای گونان در خانه را دارند. مثلا کتاب خود درمانی روشی بر اساس هومیوپاتی و طب سوزنی، احتمالا به کارتان بیاید.

کتاب دیگری که قصد معرفی آن را داریم کتاب تومورها و هومیوپاتی می‌باشد. این کتاب توسط یکی از علماء و اساتید سرشناس هامیوپاتی، پرفسور دکتر فرخ ماستر نگارش یافته و حاصل تجربیات سی ساله ایشان در تحقیق، تدریس و درمان بیماران سرطانی بوده است. این کتاب نه‌تنها برای دانشجویان این رشته تدریس می‌شود، بلکه بسیاری از علاقه‌مندان نیز می‌توانند به مطالعه آن بپردازند.

کتابی جامع که بتوانید هومیوپاتی را در جیبتان بگذارید!

کتاب جامع هومیوپتی توسط حسین مظفری کجیدی با مطالعه و تحقیق در بیش از ۲۵ منبع تهیه و نوشته شده است. این کتاب، علاوه بر فلسفه‌ی هومیوپاتی و نحوه‌ی تهیه‌ی دارو‌های هامیوپاتی، حاوی ماتریامدیکای بیش از ۲۰۰ داروی همیوپاتی نیز می‌باشد.

کتاب درمان صرع با طب هومیوپاتی، راه درمانی برای صرع!

 چه برای دانشجویان و متخصصان این رشته و چه برای افرادی که قصد مطالعه در زمینه‌های پزشکی را دارند؛ درمان صرع با طب هامیوپاتی می‌تواند کتاب جذابی برایتان باشد.

پرسش و پاسخ در درمان‌های هومیوپاتی

اگر به دنبال سوال‌های خاص در زمینه درمان هامیوپاتی هستید پیشنهاد می‌کنیم از این کتاب بازدید کنید.

پیشگیری از بیماری‌ها با طب هومیوپاتی

همیشه شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. اما چه کنیم؟ چطور از بروز انواع بیماری‌های پیشگیری کنیم و یا به بیمارانمان کمک کنیم که قبل از بروز درد، خودشان را ایمن کنند؟ تنها کافیست کتاب پیشگیری از بیماری‌ها با طب هومیوپاتی را مطالعه کنید و خود و خانواده‌تان را در ایمنی قرار دهید.

درمان سر دردها و میگرن با طب هومیوپاتی

سردرد و میگرن یکی دیگر از بیماری‌هایی است که این روزها صبر و قرار همه را بریده‌است. از هر پیر و جوانی که سوال کنیم، می‌گوید که سردرد است. اما با طب هامیوپاتی شما می‌توانید بهترین راه درمان را انتخاب کنید. درمان سر دردها و میگرن با طب هومیوپاتی همان کتاب جادویی است که می‌گفتم می‌تواند راه علاجی برای سردردهای شما باشد.

درمان بیماران دیابتی به روش طب رایج و هومیوپاتی

شاید در گذشته تنها افراد مسنی که برنامه غذایی مناسبی نداشتند دچار مرض قند می‌شدند، اما امروزه این بیماری به‌نوعی همه‌گیر شده!

از نوزادان گرفته تا پیرترین افراد ممکن است دچار بیماری دیابتی باشند. اما هامیوپاتی به کمک مردمان جهان آمده است و شما نیز با رعایت برنامه‌های خاص این طب، می‌توانید به سلامتی کامل برسید.

اگر قصد مطالعه کتاب‌های بیشتری در زمینه هومیوپاتی دارید، می‌توانید از سایت اشراقیه بازدید کنید. این سایت یکی از بهترین‌ها در زمینه کتاب‌های پزشکی و تخصصی است که می‌تواند کتاب‌های کم‌یابی که ممکن است در دیگر کتاب‌فروشی‌ها موجود نباشند را برای شما ارسال کند.

بهترین کتاب برای آشنایی با هومیوپاتی چیست ؟

هومیوپاتی در ایران تدریس میشود ؟

هومیوپاتی از دهه ی ۷۰ در ایران تدریس شده اما هیچوقت به صورت رشته ی دانشگاهی تدریس نشده است . صرفا در کلاس های مختلف توسط اساتیدی مثل دکتر ناصری و دکتر تهرانی تدریس شده

برای درمان از طریق هومیوپاتی باید از چه داروهایی استفاده کرد؟

داروهای این روش درمانی عموما یا از دل طبیعت هستند (حدود ۷۰ درصد) و یا از دل معادن!  تقریبا ۴۰۰۰ نوع داروی هامیوپاتی  وجود دارد که برای استفاده از برخی می‌توانید همان گیاه را به‌صورت مستقیم استفاده کنید و برای استفاده از برخی دیگر حتما باید فرآیند‌هایی روی آن انجام شود. خلاصه نمی‌توانید با تکیه به اینترنت و سرچ ساده، داروی مورد نظرتان را پیدا کنید. بلکه باید نزد متخصصان این زمینه بروید و یا کتاب‌های مناسب را مطالعه کنید.

4 دیدگاه

  1. ببخشید چه کتابی هست که لیست داروهای هومیوپاتی توش باشه ؟ و اینکه در مورد قیمت داروهایی هومیوپاتی هم ممکنه راهنمایی مون کنید. ممنون بابت مقاله ی خوبتون

    1. سلام . کتاب متریامدیکا هومیوپاتی و کتاب دایره المعارف دارویی فاتاک در کنار نکات و علائم کلیدی راجر موریسون سه تا کتاب پر فروش در مورد داروهای هومیوپاتی هستند. برای اطلاع از قیمت های داروهای هومیوپاتی هم میتونید به پزشکانی نظیر دکتر کریمی مراجعه بفرمایید

  2. سلام ممنون از مقاله ی خوبتون فقط یه نکته رو ندیدم جایی نوشته باشید , کتاب های هومیوپاتی رو میشه از شما حضوری خرید ؟ شما کتابفروشی هومیوپاتی هم دارید ؟

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
preloader